PyttPytt Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Måtte plastre bikkja isted pga potekutt, og da slo det meg at medisinskapet mitt var litt slunkent.. Og som relativt fersk småbarnsmor er det sikkert masse jeg ikke kommer på som kan være greit å ha, så alle innspill mottas med takk!
iznogood Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 I mitt skap er det: - plaster av alt tenkelig slag, vanntett, ,med motiv, til albuer og knær osv - flytende plaster - strips til å stripse sår med - bikkjebandasjer (funker på folk også) - kompresser - sårpulver - sårsalve - brannsårspray - pyrisept - fusidin salve (eller hvordan den skrives) - Epi-Pen (adrenalinpen brukes ved anafylaktaktisk sjokk - har til små og store) - allergitabletter - paracetter til alle størrelser - ibux og sikkert noe annet også :-)
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 -Sårpakke -Mentolatium -Smertestillende - flytende, tabletter, stikkpiller til mini pluss noen sterkere jeg bruker for ryggen -Kulltabletter (tilfelle forgiftning) -Dentinox -Canesten -Hvitvask -Reisesyketabletter -Gaviscon (Halsbrann) hm... så kommer jeg ikke på mer.
PyttPytt Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Blæh! Egentlig ikke jeg heller, har alt stashet i en eske, var mer en figure-of-speech da..
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Hehe ) Antok det... jeg har litt i en kurv, litt i skapet, og litt i en toalettmappe.. men jeg kan prøve å ramse opp -legesprit -pyrisept -melolin -jelonett -div. smertestillende -bandasje -plaster -bandasjeteip -engangshansker -sånn derre rute"nett" til å ha over melolin (kommer ikke på navnet i farta) -saltvannsdråper det var det jeg kom på )
hit og dit Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Hehe, har heller ikkje medisinskap, og er nok rimelig dårlig utstyrt eg og. Skulle ikkje trudd eg var sjukepleiar. Me har paracet i ei korg sammen med mannens aktive kull og mitt gnagsårplaster. Mallo har stikkpiller mot feber og smerter samt plaster i hylla si. Så har me peppermynteekstrakt som me bruker når me er tett i nasen ein eller anna plass, ukjent kor. Bomull og plastertape har me og, det ligg der me sist brukte det eller mallo leikte med det. Og to nasespray som skulle vert kasta. Så har bikkja astmamedisin (jepp) i skapet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå