Gå til innhold

Kan dere med erfaring om EKSEM se hit? Pliiiiiiiiiis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter altså på sykehusutredning av min lille syke baby, og driver og tester litt selv fortiden om hva som kan være galt..

Hvis det er barneeksem min lille har. Vil f.eks varme forværre dette?

Hun klør nemlig desperat over hele kroppen, og spes ille er det om natta og da tenkte jeg kanskje det er dyna sin feil? At hun blir varm, hun klør nemlig ikke så ille på dagen og da ligger hun bare i body og strømpebukse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var selv veldig plaget med barneeksem - og ja, varme gjør det verre! Det samme gjør kunstfiber (hvertfall for meg) som polyester og nylon.

Mine barn har også en "krevende" hud, så jeg har vært nøye på de to faktorene i forhold til eksem e.l.

Liker ikke å drive reklame for noen, men klærne til Lingon og blåbær er veldig gode å ha på en plaget hud. De er litt dyre, men du trenger jo bare å investere i det som er innerst mot huden.

Har ikke testet så lenge, men jeg har så langt også god erfaring med det økologiske bommullstøyet til polern & pyret også...

Skrevet

Barneeksem er gjerne en form for atopisk eksem, og det kløøøøøøør!

Jeg har selv atopisk hud, to av ungene mine har arvet det, men bare den ene hadde barneeksem. En ting å være klar over er at veldig mange med atopisk eksem er allergisk mot ull, og du har helt rett, varme gjør det værre. Natta er verst. Løse bomullsklær er det beste, og bruk vaskemidler og skyllemidler for allergikere (uten parfyme osv). Vi lever ganske luktfritt her i huset, både vaskemidler, såpe, sjampo og hudkremer er så milde som mulig og uten parfyme.

Gutten min vokste av seg eksemet da han var ca 1,5 år, men han vil alltid ha litt ømfintlig hud og være allergisk mot ull. Begge guttene mine blir lett irritert og røde i huden, og den atopiske eksemen vil nok ligge latent i dem. Hos meg brøt den ikke ut før i slutten av 20-årene..

Skrevet

Jeg kler kun babyen min i bomull og jeg vasker med Nøytral vaskemiddel. Er det riktig da? Skal forsøke å la henne ligge uten dyne i natt og kun med tynt teppe pga hu er helt hysterisk om natta. Bare klør og griner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...