Gå til innhold

Barn med FEM navn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud for noe snobberi, noen jeg kjenner har gitt ungen fem navn!! To fornavn og tre etternavn! Jeg har fire navn og det er til tider svært plagsomt, så når jeg hører om unger som har fem navn så tenker jeg "gale foreldre og stakkars unge".

Andre som synes dette er helt bak mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig. Mini har 2 og syntes det holder :)

Skrevet

hvorfor tenker du slik? hvilken rett har du til det? Ungen min har 5 navn, den dagen jeg og barnefar gifter oss blir det 4.

hun har 2 fornavn, 1 mellomnavn og for tiden 2 etternavn.. hva i all verden er galt med det?

Flate hva folk skal klage og henge ut her inne da!!!

Er da verken gal eller dum!

Skrevet

Milde himmel, hva tenker folk med? De fremstår jo som fjolletet og stormannsgale.

Kari-Grethe Hansen Pettersen Knutsen liksom....

Skrevet

Nevøen min har 4 navn .Han heter Benjamin Duncan Kjell + etternavnet sitt.hehe

Men han er halvt amrikansk da,og i usa er det vanlig med flere navn.

Skrevet

Vel, jeg har i grunnen RETT til å tenke og synes hva jeg vil.

Synes jeg hører frøken på 1.skole dag; " Ja, så har vi Ellen Katrine Nilsen Olsen Stiansen" Stakkars unge sier nå jeg. Og så det å skrive alt dette! Tenker dere ikke i praktisk retning i det hele tatt? Jeg synes fire navn er plagsomt mye å signere med. Takke meg til to navn. Ett fornavn og ett etternavn.

Skrevet

Datteren min har 4 navn, kanskje litt mye ja-men spørs litt om navnet klinger også! :)

Skrevet

Er helt enig med deg. Her i huset går grensen ved to navn (fornavn +etternavn). Fire eller flere navn gir et veldig rotete / oppstykket uttrykk, og jeg har aldri hørt eksempler på at fem navn "klinger" bra sammen som en helhet.

Skrevet

Våre barn har 3 navn hver, vi syntes selv 4 ble for mange. Mange navn får meg til å tenke på "Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump" ;) I tillegg er det dessverre blitt en trend at noen skal samle ihop alle "slektsnavn" de har mulighet til - er greit å være stolt av sin herkomst, men jeg synes det blir komisk når man har 4 etternavn bare fordi man har lov til å ta dem :)

Skrevet

datteren min har 4- to fornavn og to etternavn. når vi gifter oss tar jeg bort mitt etternavn på henne også, men ville gjerne ha det med da hun ble født. det andre fornavnet hennes er oppkalling, men vi bruker jo bare fornavnet hennes og stort sett det ene etternavnet. jeg har selv 4 navn men presenterer meg bare med 3 av de. (har to korte fornavn så bruker begge) ser ikke helt problemet egentlig, tror ikke noen lider noen nød av å ha mange navn akkuratt. alt man skal bry seg med;)

Skrevet

Åja så alt over 4 er galt? så slipper du å kalle dine egne foreldre gale?

Vettu hva jenta mi har dobbeltnavn og et mellomnavn etter sin kreftsyke oldemor som vi syntes vi måtte ha med, og etternavna som jeg skrev over blir et da vi gifter oss. men 4 navn er ikke så mye, og hun skal da ikke bruke alle 4!!!! og hvilken LÆRER i dag leser opp slik?

på skolen der jeg gikk sa bare eleven at jeg bruker kun det navnet..

idioti! gjøre problemer ut av en fillesak. Kall dine foreldre GALE da!!!!!

Skrevet

Det er bra vi har sånne som deg, HI, som holder janteloven i hevd. Mamma mia. Jeg syns DU er helt bak mål.

Sønnen min slapp unna med tre navn - fordi de er lange alle sammen. Da valgte vi å kutte ut flere etternavn, og det er dager da jeg angrer på det. Det handler jo mye mer om tilhørighetsfølelse i det daglige enn om de få gangene man skal ropes opp i offisielle sammenhenger. Dessuten er det jo veldig midlertidig. En venninne av meg hatet å bli oppropt, men har gitt datteren sin tre navn mer enn hun selv hadde, og jenta er veldig stolt over navnet sitt.

Skrevet

Gidder i hvertfall ikke unnskylde meg for at datteren min fikk 4 navn. Jeg skal ta samboers navn når vi gifter oss, men tar ikke bort mitt eget (er ikke så mange som fører det videre:))

Synes det er harry med 2 navn jeg da....:D

Skrevet

Jenten vår skal ha et fornavn og et eller to etternavn (har ikke bestemt meg enda) fordi vi synes det er nok.

Men de som kaller ungene sine mange navn bruker jo sjelden alle da, det er stort sett bare ett eller to som blir brukt. Tror ikke foreldrene er så veldig gale akkurat, de har nok bare mange navn de liker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...