Gå til innhold

Har modenhet og om hodet er festet en sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige svangerskap ble fødselen satt i gang 6 dager før termin pga. at morkaken var begynt å bli dårlig. Babyen var hele svangerskapet liten, de målte opp til 30 % vekstavvik på slutten. Han veide 2800 da han ble født, bedre enn forventet. Men, jeg ble altså igangsatt, uten å være moden iflg.jordmor. Barnet var heller ikke klar for å komme ut, ei uke før fødsel skulle jeg inn til snuing, da han satt og koste seg inni magen. Var ikke snakk om at han la seg til med hodet ned, men snudde rundt av seg selv to dager før igangsetting. Hodet var ikke festa. Fødselen tok lang tid siden han sto så langt oppe i bekkenet. Han ble tilslutt tatt med sugekopp, kom da ut med pannen først, tilfeldighet at ikke øyet ble skadet, da legen ikke skjønte at det var pannen som kom først. Nå lurer jeg på om jeg kan gjøre noe selv for å påvirke modningen, og det at babyen selv får skru seg på plass i bekkenet, og klargjøre seg til å komme ut. Hadde håpet at det skulle skje litt mer normalt denne andre gangen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var moden med 2cm åpning, men hodet festa seg ikke før jeg var i fødsel med nr 2.

Det er ganske vanlig at det ikke fester seg hos flergangsfødende. De sjekker ikke meg om hodet er festet engang, bare sett på ul at han ligger med hodet ned.

Håper du får en fin fødsel denne gangen!

Lykke til :)

Skrevet

Hei!''

Jeg ble også satt i gang sist med førstemann på helt umodne forhold...Som deg en lang vond fødsel som endte med sugekopp...Nå har jeg termin om 11 dager.., og jeg har de 2 siste ukene gått til modningsakupunktur samt spist bringebærkapsler - alt bare for "å ha gjort alt jeg har kunnet på forhånd denne gangen" for å modnes...Men om det har noen hensikt aner jeg ikke...Men ville prøve...Lykke til da!! De sier jo at 2. gangs fødsler er lettere og raskere så får håpe på det!

Skrevet

Huff og huff, sånn hadde jeg det forrige gang også....Fødselen ble satt i gang 2 uker etter termin, og jeg var absolutt ikke moden. Det ble en lang og vond fødsel, som også endte i en styrtblødning da bebisen endelig kom ut. Men den gangen festet hodet seg da jeg var 37 uker, og jeg var likevel helt umoden da 2 uker etter termin.

Jeg har termin om 10 dager, og gru/gleder meg til det. Gruer meg til selve fødselen, men gleder meg til å få han ut...hehe....skikkelig ambivalent her.

Denne gangen festet også hodet seg i uke 37, og jeg har hatt mye nedpress og kynnere (det hadde jeg ikke forrige svangerskap). Jeg hadde bestemt meg for å gjøre det jeg kan for å påvirke så jeg blir moden denne gangen, og som Sitronelle spist bringebærbladkapsler og gått til modningsakupunktur. Da jeg var hos jordmor for 1 uke siden så sjekket hun modning, og det var faktisk begynt å bli litt modning....ingen åpning da, men det hadde visst begynt å skje ting :)

Så om jeg blir moden denne gangen så er det kanskje hjelp å få både fra modningsakupunktur og disse kapslene :)

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...