Gå til innhold

ferber - viktig at hu ikke sovner når jeg er inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på snart 9 mnd har aldri sovna aleine, vi har vent henne av med bussing og vugging, og slutta å ta henne opp, men vi må fortsatt sitte ved senga og holde en hånd på henne til hun sovner. Ønsker å lære henne å sovne selv, og prøver meg frem med en mild form for ferber.

I dag satte jeg meg på en stol ved senga med ryggen til henne. Flytta meg stadig lenger og lenger bort. Til slutt var jeg ute av rommet. Hun reiser seg opp og skriker og jeg går inn ca hver 3.-5.min og legger henne ned og gir henne smokken. Hun blir veldig rolig når jeg er inne og jeg tror at hun hadde sovna ganske kjapt om jeg satte meg ned. (Ikke på begynnelsen av legginga for da er hun så tullete, men på slutten). Men lurer på om jeg ødelegger opplegget om jeg setter meg ned etter at jeg har gått ut og inn 7-8 ganger? Er så kjedelig å gå ut og få mer skriking når hun kunne sovna på et par minutter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med at vår lille skulle sovne av seg selv alene når hun var tre måneder. Vi har den rutinen at vi gir skifter på og gir mat,og før vi går inn på soverommet så sitter vi å koser oss litt med synging og vugging(et par sanger). Også går vi inn på soverommet og står der å synger mens jeg holder henne til hun gjesper en gang og da legger jeg henne i vogga og gir henne tranen,og synger litt til før jeg stryker henne over kinnet og sier god natt. Så går jeg ut,og rett før hun hun starter å gråte så går en av oss inn å viser oss og synger kanskje en liten sang og går ut igjen.Etter et par slike så sover hun.

I starten da vi begynte med det så måtte vi inn ganske ofte,og satt der lenge å sang før hun roet seg,vi går aldri bort fra henne hvis hun gråter mye. Vi holdt på i en uke og etter den første uken så gikk det mye bedre:)

Det har funket kjempe bra med oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...