Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en koselig familiekveld igår, med mine foreldre samboer og barn- så snakket jeg med mamma idag, og hun nevnte att samboern min rapte en del under middagen og snøt seg innover (han er plaget med allergi) Men gidder ikke snyte seg i papiret. La egentlig ikke merke til det igår, sikkert pga den gode maten. Men begge foreldrene mine reagerte sterkt på det- syns det var ekkelt og høre :(

Burde jeg nevne noe til han? Hva skal jeg liksom si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud, så pripne da :-/

Om ikke du la merke til det, så kan det vel ikke vært så ille?!

(for man er vel kanskje litt mer "på vakt" når man har besøk?)

Skrevet

Kanskje jeg bare er blitt vant med det, jeg vet ikke.

Men faren min var så voldsom i praten og sa han virkelig ble kvalm og ville gå fra bordet mange ganger.

Skrevet

Hm ,vanskelig.....

Men du kan jo nevne det for din samboer som om det kommer fra deg?!

"du rapet så mye igår ved middagen, ble nesten litt kvalm jeg..."

Eller noe sånt?

Har de forresten noe imot samboeren din?

Skrevet

Nei det skal du ikke. Ved neste familiekveld, dersom det skjer igjen, kan du si fra til ham når han gjør det. Dersom han raper kan du si "æsj, det der er ikke noe delikat å høre på ved middagsbordet" eller noe lignende. Og hvis han driver og snyter seg innover pga allergi, er det egentlig lite å gjøre hvis han ikke skal springe og snyte seg hvert minutt! Han gjør vel det han kan med allergimedisin og nesespray?

Synes det er litt teit at moren din sier fra til deg om sånne ting. Hva forventer hun liksom at du skal gjøre uten at du blir satt i en kinkig situasjon?

Skrevet

Syns det er en veldig kinky situasjon.. Syns det er litt sent og nevne det nå, som om det kom fra meg. Hadde jeg hørt det igår, ville jeg nok sakt noe så straks vi hadde forlatt bordet.. Vil heller ikke dumme han ut ved og si noe høyt under neste måltid om det skulle gjenta seg, men vil samtidig ikke att foreldrene mine skal reagere på det igjen.

Æsj, dette er kjipt. Og nei, de har ingenting imot han.

Skrevet

Å rape ved bordet er ikke noe fint. Helt greit hvis man er hjemme hos seg selv, men er man på middagsbesøk gjør man det ikke. Hvis det skjer igjen, kan du si diskret til han at han ikke må rape ved bordet, uten å lage noe nummer, det kan lett bli påinlig.

At han har snørr i nesten og snufser ser jeg derimot ikke noe galt i. Det går jo an å være litt diskret når det gjelder det også, men har man allergi så er det kjedelig å måtte snyte seg hele tiden. Har dessuten hørt at det er mye bedre å snufse det inn enn ut (husker ikke hvorfor).

Jeg tenker at kanskje foreldrene dine ikke liker han så godt siden de reragerer på det, hvertfall hvis de vet at han er plaget med allergi. Eller at de er veldig "fin på det".

Skrevet

Synes ikke foreldrene dine har særlig "takhøyde" da. Han er jo en del av familien. Høres for meg ut som om dere satt på restaurant og han hadde oppført seg ufint. Jammen glad det ikke er så "fisenfint" her i huset, men at alle i familien kan slappe av sammen.

Skrevet

Legg merke til rapinga hans når dere spiser til vanlig, og gjør han oppmerksom på at han raper litt for tydelig når dere er hos andre også. At han trekker snørret innover er vel mye bedre enn at han skal snyte seg. Snyting er noe jeg mener man bør gjøre når man er for seg selv, i papir på badet og vaske seg på hendene etterpå. Det er ganske uhygiensk med snytefille i alle fall. Det er jo helt ok blant eldre mennesker, men jeg syns det er ufint å snyte seg blant andre folk.

Skrevet

Legg merke til rapinga hans når dere spiser til vanlig, og si han at du syns han bør sluttemed raping når dere er sammen med andre.

At han trekker snørret innover er vel mye bedre enn at han skal snyte seg. Snyting er noe jeg mener man bør gjøre når man er for seg selv, i papir på badet og vaske seg på hendene etterpå. Det er ganske uhygiensk med snytefille i alle fall. Det er jo helt ok blant eldre mennesker, men jeg syns det er ufint å snyte seg blant andre folk.

Skrevet

Motsatt situasjon: Svigerforeldrene mine spiser med åpen munn, snakker med munnen full av mat, og smatter noe helt vanvittig. Jeg mister matlysten og må konsentrere meg veldig om maten for å klare å spise. Jeg har sagt det til sambo - som også snakker med mat i munnen når han blir ivrig, men den munnen har jeg jo et litt tettere forhold til, kan du si, og da er det ikke like ekkelt - men det kunne ikke falt ham inn å ta det opp med dem. Og jeg sier det i alle fall ikke. Men vemmelig er det. Og søsteren hans og familien hennes gjør det ALDRI, så hun har et bevisst forhold til det. Hadde enda *hun* sagt noe. For dette plager meg hver gang vi spiser sammen :(

Raping må det være greit å si ifra til sambo om. Det er det mange som syns er uhøflig. Men ikke si at foreldrene dine sa det. Det blir bare ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...