Gå til innhold

Noen som har Canon 400d?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare meg hvordan jeg stiller inn kameraet for å ta sephia bilder (skrives det sånn?:)) ? Og sort/hvitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyttedytt.. jeg vil ta bilder til lerret av gulla imorgen, så skulle så gjerne vist hvordan man stiller inn kameraet.. noen som gidder å prøve å forklare?

Skrevet

Skal prøve og forklare.. Sephia må du eventuelt justere o fotoredigeringsprogram i etterkant.. Men du kan ta sort(hvot direkte med kameraet..

Hvis du setter hjulet på f.eks. p.

Trykk på knappen i midten under der det står iso. Da får du opp forskjellige alternativer for bildevalg.. Velg da sort/hvit og trykk ok.. =)

Skrevet

Sepia og liknende skall ikke tas automatisk, det må du etterarbeide. Disse speilrefleks tar bilder som burde etterarbeides for beste resultat. Prøv å sett deg inn i kamerat ellers så anbefaler jeg at du faktisk bytter det mot et vanlig kompaktkamera, der får du bildet nesten gratis:-)

Skrevet

Tusen takk Blekkis!:)

Trodde man kunne ta sephia og jeg, ei jeg kjenner hadde vært på "kurs" for å lære om dette kameraet og hun sa det gikk.. hmm..

Men da vet jeg iallefall hvordan man tar sort/hvitt! :)

Tar en stund å lære alle funkjsonene!

Skrevet

For det beste resultatet så skal det etterbehandles ja.. men med det blotte øyet for noen som ikke har såå peiling på foto så kan man ta svart/hvit direkte med kameraet.. blir ikke like bra som med etterbehandling.. Men at det går an.., det gjør det.. Aldri gjort det selv.., men vet at det kan gjøres..

Skrevet

Har planer om å skaffe meg photoshop eller noe sånt, men er så dyrt så det blir når det blir! Syns det blir kjempefine bilder med kameraet uansett jeg!:)

Skrevet

Ta bilder og kos deg er mitt råd.. Så vil du etterhvert finne ut alt du trenger av kameraet.. Prøv deg frem etterhvert.. =)

Et lite tips.. Jeg startet med photofilter.. Hvis du googler opp photofilter på norsk google kan du laste det ned og der kan du redigere omtrent alt med bra resultater.. =)

Det er gratis forresten.. =)

Skrevet

Takk for tips!:) Det skal jeg skjekke ut!

Det fulgte med et redigeringsprogram når jeg fikk kameraet, men det skjønner jeg jo ingenting av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...