storebror og junibaby=) Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 hvis du vet at noen tjener 115 kr på et sted du har fått tilbud om jobb,hva vil dere stille som lønnskrav da??Dette er et sted man ikke trenger spesiell utdannelse.Vet at i "tilsvarende"jobb,men under en annen kjede tjener de 124 kr ca. kanskje vanskelig å svare på uten mere informsasjon,men vil ikke legge ut for mye her nå. men vil ikke drite meg fullstendig ut heller,da dette er nytt for meg.
avent1 Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Det kommer an på: Vet du hvor gamle de andre er som jobber der og tjener 115,- eller hvor lenge de har vært i arbeidslivet osv. Dessuten så er det lov å ytre ønske om 124,- Dersom de sier at de ikke kan gå høyere enn 115,- og du ønsker jobben så takker du ja til det også. Du må ikke si at det er et krav med 124,- Lykke til. Jeg fikk 20,- mer i timen enn mine kollegaer da jeg begynte i min forrige jobb.
storebror og junibaby=) Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 vet hu ene er eldre enn meg,men ikke hvor lenge hun har jobbet. men jeg MÅ ha 120 kr timen om det skal funke,blir lengre reisevei og mere utgifter der så.....så er ikke urealistisk å stille det som krav??så får jeg bare takke nei om jeg ikke får det....
najs Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Da bruker du det med reisvei osv i argumentet ditt om lønn. Ikke vær redd for lønnsforhandle. 115 kroner i timen er jo ikke akkurat masse så prøv å få den opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå