Gå til innhold

Om fastleger, sykehus og spesialister.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et innlegg på et forum her om en fastlege som ikke tok mor/barn på alvor - og synes det ofte dukker opp innlegg om fastleger og om ventetider ved sykehus. Jeg har et lite innspill:

Dersom du føler at ikke fastlegen tar deg alvorlig: Bytt.

Dersom du føler at ikke fastlegen GJØR noe: Be om å bli henvist til aktuelle spesialister/avdelinger. - Synes du fx at barnet ditt har mye eksem som ikke blir bra ved enkel behandlig fra fastlegen, be om henvisning til hudlege. - ved andre problemstilliger fx til barnelege.

Dersom du får beskjed om ventetid fra sykehuset/spesialisten/avdelinga dere ble henvist til, men synes det er for lenge å vente; Ring dem, be fastlegen ringe dem/sende flere henvisninger - eller benytt dere av fritt sykehusvalg. Kanskje får du kortere ventetid dersom du sier du skal benytte fritt sykehusvalg og vil ha henvisningen din sendt til en plass langt vekk - det er ditt sykehus som må betale pasienttransporten.

Stå på krava. Som mor/far kjenner man barnet sitt best, og må derfor være med å ta ansvar for at man kommer til spesialister. For legeklinikker/sykehus er barna våre bare enda et barn på venteliste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra skrevet. Dytter denne opp litt jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...