Gå til innhold

Dere som ammet/ammer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

når fikk dere mensen igjen etter fødsel?

Går og venter på den jeg, klør i fingrene etter å starte på nr 2 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ammet vell i 5 mnd, da gadd jeg ikke mer.. ja skyt meg! fikk vell mensen igjen da og. men om det er noe sammenheng der vet jeg ikke.

Skrevet

Første gangen fikk jeg igjen mensen etter 3 mnd selv om jeg fullammet og andre gangen fikk jeg den igjen etter 4 mnd selv om jeg fullammet.

Det er veldig store variasjoner her. Noen får den etter 3-5 uker og andre etter 1,5 år.

Skrevet

ja i fingrene, hva var det du ikke forstod??

Skrevet

Ved 8-9 mnd. Ikke så lenge etter vi sluttet med nattamming.

Skrevet

Skal vi se... Etter første fødsel fikk jeg ikke mensen tilbake, ble gravid på direkten ca. 1 år etter fødselen. Etter andre fødselen fikk jeg heller ikke mensen tilbake, ble igjen gravid på første eggeløsning 5 mnd etter fødselen. :) 3 gangen fikk jeg mensen igjen 13mnd etter fødselen, ikke gravid ;)

Skrevet

Jeg ble gravid uten å ha fått tilbake mensen, ganske nøyaktig ett år etter forrige fødsel, og ca en måned etter at jeg sluttet amme...

Skrevet

Førstemann fullammet jeg i 4,5 mnd og ammet i 17 mnd og andre gang fullammet jeg i nesten 6 mnd og ammer fortsatt og har begge gangene fått igjen mensen 8 mnd etter.

Her tror jeg hovedgrunnen er fordi da har jeg satt foten ned for nattamming helt totalt...

Skrevet

Ammet i 12 mnd, fikk mensen tilbake 13 mnd. etter fødsel. Nattammet fremdeles da, men fikk den likevel.

Skrevet

Jeg fikk mensen igjen etter 3 mnd selv om jeg fullammet..

Ammer forresten morgen og kveld enda,nå er hun 14 mnd..

Men mensen har jeg hatt regelmessig siden hun var 3 mnd for det!

Skrevet

ca et år, ammet en liten stund etter det.

Skrevet

jeg fikk mensen etter 7 uker... fullammet...

Skrevet

Fullammet seks mnd, fikk mensen rett før vi sluttet med fullamming og nattamming.

Skrevet

Etter 7 mnd,men ikke regelmessig.... Fullamma frem til 6 mnd,og ammer enda mye!

Skrevet

Jeg fikk faktisk mensen tilbake nesten med en gang enda jeg fullammet (tror første gang var to-tre mnd etter fødsel), men det gikk veldig langt mellom hver gang helt til jeg sluttet å amme da gutten var 20 mnd.

Skrevet

Forrige gang fullammet jeg i 6 mnd, men fikk tilbake mensen etter ca 4 mnd...

Nå er det 3 mnd siden jeg fødte (fullammer å også), men inge mensen enda... Kan holde seg borte leeeeenge enda! Savner den ikke!!

Skrevet

Med nummer 1 fikk jeg igjen mensen etter ca 10 måneder (fullammet i 6 måneder, ammet i 17 måneder). Med nummer 2 har jeg ikke fått igjen mensen enda (8,5 måned - ammer fortsatt i tillegg til fast føde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...