Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Ble overrasket når jeg så forsidenartikkelen på "DinBaby" i dag. Der står det blandt annet: "Det siste "hotte" nå er at det kan være en liten skjevhet i nakken hos babyen, som man med letthet kan rette opp igjen ved hjelp av manuell terapeuter og fysioterapeuter som kan dette. " Det blir veldig useriøst for meg å fremstille noe som kan være alvorlig som noe "hot". Hvem ville vel ha skrevet noe sånt som: "Det siste "hotte" nå er brystkreft eller det siste "hotte" nå er gonore? Er forøvrig mor med baby med "KISS", som på ingen måte har vært så lett å rette opp og oppdage.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jepp useriøst og enig med deg, har selv et barn som er født med KISS.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Reagerte likt som deg.. syns d var skikkelig rar måte å skrive d på.. nettsom at dem mente at nå skylder alle på at barna har kiss, dersom dem "feiler no"... at d er det nye hotte.. Helt tåpelig skrevet!
Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg ble så oppgitt at jeg har sendt en epost om det til ansvarlig redaktør.
Musemor med tre søte små Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Det er det dummeste jeg har hørt. Hadde selv en gutt med skevhet i nakken, og han fikk behandling for det.
anne* Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Enig med deg. Blir helt feil, og gjør det på en måte til en diagnose som ikke er "på riktig".
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Reagerte med at det blir feil å kalle det "hot" men det er jo mange som snakker om det og får det nå- sikkert det de mente. Også tenkte jeg på det sann som at var det noen før som fikk det? 70/80 tallet når noen her inne vokste opp??
snartmammapåny Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Svært talentløst! Stiller meg i rekken blandt dere andre mammaer som følger trenden og laget en babye med skjevhet i nakken... Goood job! Svært dårlig ordvalg i den artikkelen ja.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Stusset over ordvalget jeg også..
Fikk maibaby06 Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Helt enig, misliker at de bruker ordet "hot" om kiss. Som mor til en med kiss syns jeg ikke noe om at de vinkler det på den måten i overskriften. Bra at noen her hadde sendt mail til redaktøren og klaget. Har forresten også fått høre på helsestasjonen at "det er jo så moderne med kiss om dagen". Lite seriøst.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Tror nok barn hadde denne tilstanden på 70 og 80 tallet også, men man hadde ikke noe ord for det. Det fantest ikke noe forskning på det, slik som det gjør nå. Men det finnes fortsatt ikke nok bevis for at denne tilstanden eksisterer og det blir derfor ikke legitimt blant helsepersonell i Norge. Folk er jo veldig skeptiske. Ting må bevises før man tar affere. Det jeg ikke skjønner er at det skal være så vanskelig å få hjelp for nettopp dette, for det er så lite som skal til. Jeg fikk beskjed om min sønn hadde kolikk og det var ikke noe jeg kunne gjøre noe med (helsestasjonen). Vi måtte bare vente til det gikk over av seg selv. Hvilket svar er det å gi?! Sønnen min gråt 19 timer i døgnet. Han sov max 5 timer i strekk om natten og var våken resten av tiden. Vel og merke dersom jeg ikke trillet han i vogn eller bar han. Ikke ville han spise heller og han ble tynnere og tynnere, men jeg måtte for gud skyld ikke gi han mme. Flott! Det var først da jeg oppdaget et kul på halsen (3 mnd) og jeg kom meg på sykehuset at jeg fikk hjelp. De var overrasket over at jeg ikke hadde kommet før, ettersom han hadde beveget seg ut av percentilskjemaet for normal vekt og høyde. Han var alt for tynn. Kulen skyltes en avrevet nakkemuskel og røntgen viste at han hadde en låsning i nakkevirvelen. Han ble tatt med vakum og fikk litt hard medfart. Det var også derfor han ikke ville spise, for han kunne ikke vri hodet mot venstre, for det stoppet rett og slett opp. Jeg ble sendt til en manuell terapaut og han fikset dette på EN behandling. En behandling var ikke nok, men etter første gang stoppet han å gråte, han sov om natten, spiste som bare juling og la på seg masse på kort tid:) Han trengte fortsatt flere behandlinger for å rette opp hodet og for å styrke nakkemuskelen igjen og vi fikk også oppfølging av fysioterapaut 1 år i etterkant. Nå er han helt fin og nå er han 2 år gammel. Det jeg vil fram til med dette innlegget er at det er ikke noe gøy når man ikke blir tatt på alvor. Selv om vi var førstegangsfødende, så forstår man fort om noe er galt med den lille tassen. Så dersom dette er en nymotens "sykdom", så ville jeg heller vært gammeldag og sluppet å gjennomgå noe slikt igjen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå