Gå til innhold

Lav fødselsvekt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var selv bare 2800 da jeg ble født, likeledes broren min. Vi ble begge født til termin. Er lav fødselsvekt arvelig? For det ser ut til at lillejenta i magen blir like liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at lav føselsvekt er arvelig,men et betyr ikke at den lille må være like liten,bare at det er mer sannsynlig at hun blir det. :)

Skrevet

Var på ultralyd i forrige uke, og hun ble estimert til å bli ca. 3 kg ved termin. Var avvik på -14%, men d var hodet som hadde mest avvik. Hun var godt ernært og ingen feil å finne i morkaka eller fostervann. Så da er vel dette genetisk betinget. Men blir jo litt engstelig allikevel da, når hun har så lite hode....

Skrevet

Ja,lett å bli bekymret.. Skal selv på en ekstra kontroll i morgen fordi sf-målene har flatet ut,så får håpe alt er bra!

Uansett,det er vel bedre å bli født til termin å veie 3000g enn å bli født 1 mnd før temin å veie 3000g? Siden babyen da liksom er mere "ferdig"..?

Skrevet

Det er egentlig ikke lav fødselvekt før de er under 2500. Vi er jo alle forskjellige så ikke så rart at babyene er det også. Da får du liten baby enda lenger da:)

Skrevet

Joda, d er sant d dere sier. Så lenge avviket på kroppen var så stort så er d d viktigste har jeg hørt!

Skrevet

min ble å målt til ca 3 kg hvis jeg går til termin, -20%...

Skrevet

Overlegen ved føden poengterte VELDIG at disse målingene sjeldent er nøyaktige da jeg var inne til leie og vekstkontroll sist. Så lenge de ikke ble estimer til under 2500g ved termin var det ingenting de bekymret seg for!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...