Sushi Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 I dag har jeg vært kvalm absolutt hele dagen. Orker ikke å spise noe. Alt byr meg i mot etter et par tygger.... Hjeeelp, vet jo at babyene trenger næring, så i dag får jeg håpe at vitaminpillene gjør jobben. Andre som har det sånn? Noen gode råd??
Sushi Skrevet 24. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2008 Må tilføye at jeg både har kulearmebånd på begge armer og har gnagd på en ingefærrot innimellom. Tør ikke å tenke på hvor ille det ville vært UTEN disse....
casandra1980 Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Da er vi to:)dødskvalm:( Spiser jeg så er det som regel kveld..og er jeg heldig så unngår jeg å kaste det opp igjen..Er så utrolig frustrerende. Jeg har kjøpt inn ingefær tabl,men kan ikke si at de hjelper så masse. Godterier å alt søtt må jeg unngå,spesielt brus.Det kommer opp med en gang. Har vel enda noen uker framover med dette,men jeg håper dette går fort over:) Er du i jobb nå som du er så kvalm?Jeg jobber 50 prosent,men måtte ringe idag å si jeg var syk.Har ligget på sofaen i hele dag innimellom spy toktene:(
Sushi Skrevet 24. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2008 Gynekolog sykemeldte meg tvert, så jeg ligger også på sofaen hjemme....Er i 8. uke nå. Det er jeg UFATTELIG takknemlig for. Hadde jo bare ikke gått og være på jobb nå. Vi får håpe vi snart blir bedre. Leste at mandler kan hjelpe, så jeg tygde et par tre her for litt siden. Synes det hjalp litt.
megh Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 jeg har nettopp begynt å kjenne på kvalmen. Når jeg blir sulten så kommer det. men jeg har ikke begynt å spy ennå. er 7 uker i morra. Så jeg går faktisk å spiser veldig ofte, gjerne noe salt. og drikker juice. jeg syns kvalmen gir seg etter at jeg har spist, selvom jeg kan være litt uggen når jeg spiser og rett før. men som sagt, så har jeg nettopp begynt å kjenne det. så det kan jo hende det blir værre. og da må vel jeg å ty til disse armbåndene Vi får trøste oss med at det er et godt tegn. og så sier de visst at babyen får den næringen den trenger om man skulle spy opp det meste.
Cyan86 Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 jeg er snart i uke 9 og jeg har kastet opp utallige ganger hver dag i 3 uker. og det er IKKE gøy. jeg spiser ingenting nesten, for alt kommer bare i retur. men jeg får i meg eple for det hjelper jo litt, og drikker mye grønn te m eple. jeg får ikke i meg vitaminpillere engang for de og kommer opp. babyen får i seg næring uansett den, det er du som må få i deg næring vet du =) lykke til, vi må bare holde ut og glede oss over det som kommer til å skje!!
tullemor_til_snart_4 Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 drikk appelsinjuice og eplenektar, melk om du klarer. eller ta kalk tabletter. Babyen får næring slapp av, det er deg det går utover. Kroppen er laget slik at babyen får den næringen den trenger og du må nøye deg med det som blir tilovers. Men varer det lenge at du ikke får i deg noe, så må du reise til legen. Med tulla mi levde jeg for det meste på grovskiver med leverpostei når jeg klarte å få i meg noe mat, og juice/nektar+kalktabletter. ho veide 3550 og var frisk og sterk når ho bli født, til tross for at jeg ikke hadde klart å slutte å røyke helt.
lennie Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Jeg har også problemer med matlysten. Akkurat når jeg bikket 6 uker startet jeg å bli uggen. Er ikke spykvalm heldigvis (foreløpig). Føles feil å bare spise junk, men det er det eneste jeg klarer å få ned. Potetgull er det som er mest lettspist for tiden.. . Håper det ordner seg! Mener å ha lest at en kan ta reisesyketabletter mot kraftig svangerskapskvalme. Du kan sjekke med en farmasøyt på apoteket.
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg husker godt hvordan dette var med førstemann. Begynnte å bli dårlig fra uke 6. Nå er jeg 5+1 og kjenner meg uggen og svimmel, men ikke spy. Det kommer kanskje om en ukes tid? Kanskje ikke? Hvordan går det med vekta deres når dere er så dårlige? Går dere ned mye?
mamutten Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Hei dere! Ja, det går i kvelme her også og er fullt sykmeldt. Ikke særlig morsomt, men prøver å tenke at det er verdt det. Men en føler seg veldig dårlig når det står på. Jeg har fått resept på kvelmestillende fra legen, apasi, tror jeg den heter, flere som bruker det? Det funker litt. Hvor får dere kjøpt sånne armbånd ( akkepressur, er det det heter?)
lennie Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Seaband (akupressur armebånd) får en kjøpt på apoteket. Hørt klassisk akupuntur skal hjelpe fint på kvalme og oppkast. Lurer på om det også vil forebygge slik at en kanskje unngår å begynne å spy?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå