Gå til innhold

Hvor tidlig kan de egentlig miste tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det vanlig at jenter mister tenner tidligere enn gutta?

Vi syntes det var ganske tidlig da den eldste jenta vår mistet den første tanna dagen etter at hun fyllte 5 år, men i dag mistet minstejenta den første tanna og hun er bare 4 år og 8 1/2 mnd!

Gutta har alle så langt vært over 5 år og et par var til og med over 6 år før tannfellingen begynte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi,det var tidlig. Tror det vanligste er rundt 6-7 årsalderen.

Min nest yngste fikk første tanna da han var 3 mnd, og han var tidligst med å felle tenner av alle mine. Han var nesten 6

Skrevet

Eldste mi mistet 8 tenner før hun fylte sju, mener hun begynte da hun var 5 år. Men venninnen hennes hadde ikke mistet sin første engang før hun gikk ut av første klasse på skolen.

Skrevet

Jeg var 5 år og 1 måned da jeg mistet min første. Husker det godt siden min bror ble født den dagen eller dagen etterpå.

Jenta di er tidlig ute, men det gjør vel ikke noe.. :o)

Skrevet

Jeg var også tidlig ute, var like før jeg fyllte 5 at jeg mistet min første tann.

Skrevet

Jeg var nylig fyllt 4. Fikk den siste 12årsjekselen nå jeg var 8 og da hadde jeg for lenge siden mistet siste melketanna.

Tannlegen sier det kan være ene gunnen til at tennene ikke er så veldig sterke så det er ekstra viktig å passe godt på tannstellet når hun mister så tidlig.

Skrevet

De minste i min familie har mistet sine første tenner mens de var mellom 4 og 5 år.

Skrevet

Jeg mistet mine første tenner da jeg var mellom 4 og 5 år : ) Nærmere 4enn 5 tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...