Gå til innhold

kan jeg bli sykemeldt?


I.L.s

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt i ny jobb (14. aug) i kommunen, og lurer på om det er noen som vet når jeg kan bli sykemeldt m/sykepenger?

 

Jeg er utrolig kvalm for tiden og kaster opp, men planen er å klare å gå på jobb så lenge som mulig, så lenge den lille har det bra i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bli sykemeld fra dag en med krav om sykepenger, men ikke egenmelding(selv om noen bedrifter gir egenmeldig også fra dag en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

De stedene jeg har jobbet så måtte alle ha jobbet i minst 1 mnd før de fikk utbetalt sykepenger. og 3 mnd for egenmelding. Men jeg har aldri jobbetfor kommuner før, så der vet jeg ikke vilken praksis de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg også tror, så jeg skal uansett holde ut til 14. september. Det var tungt å gå på jobb i dag, men jeg klarte å holde ut så dette skal jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min kommune må man være ansatt i min 2 mnd før egenmeldinger kan tas i bruk. Men får du sykemelding av lege får man betalt fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette burde jo vært likt for alle kommuner? Jeg ringte nav i går og de sa at hvis ikke kommunen betalte sykepenger så kom de til å gjøre det fordi jeg har hatt en annen jobb før jobben i kommunen. Men jeg håper det er sånn som du skreve emma2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte kommunen i dag, fikk vite at så lenge jeg hadde startet i jobben kunne jeg bli sykemeldt med lønn. så, i dag er siste arbeidsdagen jeg skal kave meg gjennom, skal til legen i neste uke :)

akkurat nå er det bare deilig å være kvalm, nå skal jeg konsentrere meg helt og fullt om den lille i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...