I.L.s Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg har nettopp begynt i ny jobb (14. aug) i kommunen, og lurer på om det er noen som vet når jeg kan bli sykemeldt m/sykepenger? Jeg er utrolig kvalm for tiden og kaster opp, men planen er å klare å gå på jobb så lenge som mulig, så lenge den lille har det bra i alle fall
jakter på nr 2 Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Du kan bli sykemeld fra dag en med krav om sykepenger, men ikke egenmelding(selv om noen bedrifter gir egenmeldig også fra dag en).
JC:-) Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hei De stedene jeg har jobbet så måtte alle ha jobbet i minst 1 mnd før de fikk utbetalt sykepenger. og 3 mnd for egenmelding. Men jeg har aldri jobbetfor kommuner før, så der vet jeg ikke vilken praksis de har.
I.L.s Skrevet 25. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2008 det er det jeg også tror, så jeg skal uansett holde ut til 14. september. Det var tungt å gå på jobb i dag, men jeg klarte å holde ut så dette skal jeg klare
Lillemus&mamma'n Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 I kommuner rundt om er det vanlig med 14 dager før du kan sykemeldes med lønn.
emma2 Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 I min kommune må man være ansatt i min 2 mnd før egenmeldinger kan tas i bruk. Men får du sykemelding av lege får man betalt fra dag 1.
I.L.s Skrevet 28. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2008 dette burde jo vært likt for alle kommuner? Jeg ringte nav i går og de sa at hvis ikke kommunen betalte sykepenger så kom de til å gjøre det fordi jeg har hatt en annen jobb før jobben i kommunen. Men jeg håper det er sånn som du skreve emma2
I.L.s Skrevet 29. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2008 jeg ringte kommunen i dag, fikk vite at så lenge jeg hadde startet i jobben kunne jeg bli sykemeldt med lønn. så, i dag er siste arbeidsdagen jeg skal kave meg gjennom, skal til legen i neste uke akkurat nå er det bare deilig å være kvalm, nå skal jeg konsentrere meg helt og fullt om den lille i magen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå