Engelise Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Da var visst tiden kommet for dette også.. Du og du som tiden går.. Noen som vet hva de skal ha i sykehusbagen som kan komme med noen tips? Evt hjelpe meg med å finne noen av de gamle listen som ligger her inne?
Mom for two Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Du kan nå ihvertfall få min liste. Helsekortet Toalettsaker av eget ønske - min er lang:) Hårstrikk/spenner - ekkelt med løst hår under fødselen Fødeklær - har med eget pga at jeg er ei stor dame og vil ha klær som passer meg skikkelig Ammebher Ammeinnlegg Varme sokker - jeg ble sinnsykt kald på beina under fødsel sist gang innesko - gjerne som du kan dusje med leppomade - du kan bli tørr på leppene pga all pesinga Hjemreiseklær til deg selv - koselig å pynte seg litt Hjemreiseklær til nurket massasjeolje - kjekt å ha dersom du trenger intens gnuing i ryggen under fødsel, så slipper man å bli så sår Hårføner - Et must til å tørke seg nedentil de første dagene etterpå Skrivesaker til spørsmål du måtte ha etterpå så husker du det når du har samtale om fødselen etterpå Mobil+lader Penger Purelan - brystvortekrem Gave til eventuelle storesøsken Sminke - jeg syntes det var alright å pynte meg litt ihvertfall. Ammepute - jeg er avhengig av min allerede og sleit ut min sist gang. Mat/drikke om du har spesielle ønsker under fødsel - jeg hverken tok til meg drikke eller mat det døgnet fødselen stod på sist så jeg skal ha med meg litt iste og nøtter, da jeg fyser litt på det nå hvertfall. Lesestoff/mp3 både til deg og mannen din. Kan være lurt å lure med seg en rein genser/t-skjorte til mannen din, han kan bli svett han å. Dette er nå det aller meste av det min liste - mange synes nok den er lang, men nå liker jeg å planlegge og er nok litt kontrollfrik. Det eneste jeg synes er unødvendig er klær til babyen for å ha på sykehuset. Synes det er noe spesielt ved siste stellet før vi reiser hjem og man tar på hjemreiseklærne til nurket. Lykke til med pakkinga:)
Engelise Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Takker så masse:) Ser at det er en del ting på din liste som ikke står på min enda. Mye man glemmer eller ikke tenker på gitt..
Miniogmy Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 når pakker man bagen?? eller bør man pakke bagen er vel mer riktig!!!
Sivert Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Ikke glem fotoapparat med tom minnebrikke og lader, og filmkamera med fullt batteri. Jeg ble anbefalt å ta med med egen shampo, balsam og bodylotion, da det de har på barsel ikke lukter særlig godt.
Mom for two Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 For å si det sånn skal baggen min være ferdig i morgen den dag, da jeg nesten ble innlagt pga av begynnende svangerskapsforgiftning på fredag og jeg har enda 40 dager igjen i dag. heldigvis fikk jeg komme hjem igjen dagen etter med streng beskjed om å ta det med ro. Så baggen er kjekk å ha ferdig den!
Miniogmy Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 ja men når må den være ferdig og pakket? når starte??? 7mnd? 8 mnd???
Engelise Skrevet 24. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2008 Jeg har 3 uker igjen til termin, er 37+1 i dag. Planen er å få klar bagen i løpet av de førstkommende dagene.. Kan jo skje når som helst nå
Engelise Skrevet 24. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2008 Hvor mye og hva har dere med av klær til dere selv? Da tenker jeg ikke hjemreiseklær, men det for å bruke på sykehuset..
Sivert Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Pakk baggen i dag!! Det er mitt råd. Jeg jobber på nyfødt intensiv, og har ikke tall på hvor mange utrolig frustrerte mødre jeg har møtt, som ikke har med seg noenting, pga for tidlig fødsel. Den situasjonen vil ikke jeg havne i hverftfall. Min koffert har stått klar i et par uker nå, og jeg er 36+2 i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå