Gå til innhold

er du et katteelsker eller en hundeelsker? og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg liker best katter. fordi de er selvstendige og har sin egen personlig het og særtrek som kommer så tydelig fram. katten er sin egen herre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker hunder best! De kan man samarbeide med, og ha det gøy med.

Katter er overlegne og sære dyr, og man aner ikke hvor man har dem. I det ene øyeblikket koser de seg på fanget ditt, og i det andre står de med tennene og klørne i deg uten noen som helst grunn..

Skrevet

Jeg er så himla allergisk mot katter - så her i huset er det hunden som gjelder.

Skrevet

Er allergisk mot katter... Jeg elsker hunden min. Utrolig godt selskap, moro å trene opp og hun holder meg i aktivitet.

Skrevet

sær er et positivt ladet ord i mine øre.. hehe...

Skrevet

Katter! Nydelige og hengivne skapninger, samtidig som de er selvstendige.

Jeg er ikke et bikkjemenneske, bikkjer maser, gnåler og herjer rundt. I tillegg synes jeg de virker litt mindre begavet;-)

Skrevet

Hunder! Liker ikke katter, vet ikke hvorfor. Ikke synes jeg de er søte heller..(jo, små puser er veldig søte).

Skrevet

Har både hund og katt :o)

Katten er herlig og selvstendig, hunden en herlig og trofast :o)

De er verdens beste venner!

Skrevet

hunder uten tvil! Vis meg en katt som kan gjøre nytte for seg...lavinekatt, redningskatt, politikatt etc???dessuten er det jo en påfallende forskjell på eierne...megert sjelden man hører om feriehunder som blir etterlatt overalt...mens det virker jo som om katteeiere kan kaste fra seg katten hvor som helst...

Skrevet

Lotten; akkurat det du nevner der har andre sammenhenger.

Katter er dessverre forbruksvarer. Om det hade vært en lov om sterilisering av alle katter, så hadde det økt kattens verdi, fordi det hadde vært færre av dem. Ergo hadde bare ordentlige folk skaffet seg katt, for det hadde kostet dem penger. Og antallet "ferieallergikere" hadde gått kraftig ned. Nå er det for lett å kvitte seg med katta i juni og få søt pusunge (gratis) i august.

Men på en annen side, det er mange hundeeiere som gjør at jeg ikke er så begreistret for hunder. Båndtvang er visst veldig, veldig vanskelig for mange å forstå.

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig glad i katter, og har vokst opp med flere, men nå ville plutselig omstendighetene at vi skaffa oss hund, og jaggu går det ikke fint å like dem også :)

Skrevet

Hvis jeg må velge blir det katter fordi de er intelligente og selvstendige. Hunder virker mindre begavet som Olgamor sier.. ;-) Syns heller ikke det er noe mer irriterende å høre på enn gneldring/ bjeffing.

Men jeg eier ingen av delene, og forbanner nabokattene som driter i hagen min :-(

Ergo: Ikke så begeistret for noen.

Skrevet

Jeg liker både katter og hunder jeg. Men vi har bare en katt nå, siden det er så mye mer "styr" med hunder. De må gås tur med 2 ganger til dagen osv. Slikt slipper man med katter. Ville ha hund for 2 - 3 år siden, men er vanvittig glad for at vi lot det ligge. Nå hadde vi aldri hatt tid til hunden, jeg er fulltidsstudent, og samboer jobber 100%.

Skrevet

Hundeelsker uten tvil. Katter er sære, kjedelige og irriterende.

Og hunder er da ikke mindre begavet! Vis meg ei katt du kunne ha lært opp til å drive redningssøk!

Skrevet

Katter definitivt! De er så tydelig egene personligheter med sin egen vilje! Du kan ikke kommandere en katt. Funker liksom ikke å si "sitt" eller "rull rundt" til en katt... heldigvis! :)

Skrevet

Liker egnetlig begge deler, men vil ikke si jeg er katte- eller hundeelsker. For meg er det hester som gjelder.

Har både 3 hunder og en katt, men de er på en måte "arbeidsredskaper". Har 3 bordercolli hannhunder som blir brukt til gjeting av sau. De bor sammen i en hundegård hele året. Katta bor i fjøset og fanger mus.

Alle får selvfølgelig mat og kos og trim hver dag, og jeg er jo glad i alle sammen selv om jeg ikke har de inne i huset.

Skrevet

.. og vis meg den katten som underholder seg med å jage sin egen hale=)

Skrevet

Hunder, HELT klart!

Katter er sære dyr, så overlegne og hovne skapninger.

Hunder derimot er så kjælne og lojale :) også er jeg overbevist om at det er mye smartere dyr også.

Ene hunden jeg vokste opp med var helt utrolig! Hun kunne sanse om man var lei seg og da gjorde hun alt hva hun kunne for å få deg i godt humør :) Nydeligste dyret verden noengang har sett det..

Må jo legge til at jeg er glad i katter også da :) men de kan ikke sammenlignes med hunder.

Skrevet

Definitivt katt, er oppvokst med katt, men kan ikke ha det her siden mannen er superallergisk. Drømmer om en en av disse kattene som er vennlige mot allergikere, men det blir vel med drømmen :-p

Skrevet

Det finnes et middel du kan kline inn katten med, så blir den allergivennlig. Var nemlig et ektepar innom Kattens Vern der mannen var superallergisk og de ønsket seg en katt og hadde hørt om dette middelet. Eller innom... mannen måtte vente ute, pga allergien. Hvertfall, de fant en katt de likte og damen var innom flere ganger og smørte inn katten før de kunne ta den med hjem.

Dette er noen måneder siden og den har ikke blitt sendt tilbake enda, så jeg regner med at det har gått fint! =)

Skrevet

Kan ikke si hverken eller..

Har begge deler og er akkruat like glad i de..

Skrevet

Liker best hunder, er allergisk mot alle pelsdyr, men veldig glad i hunden til mamma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...