:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 hva er fordelene og ulempene?
prebs Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Jeg har best erfaring med hankatter. Kastrer dem så fort som mulig, og du har en kjærlig venn for livet. (Hans liv ;-)) Hunkatter - iallfall mine - har en tendens til å bli sære hurper med årene. Kanskje dette skyldtes p-pillene vi stappet i dem. Nå er jo dette helt ut, nå anbefales det å sterilisere hunkattene så fort de er klare for det, men på den tiden vi hadde hunkatter, fikk vi anbefalt p-piller.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Hadde kastrerte hannkatter da jeg var yngre, men etter vi fikk jentepus har jeg holdt meg til det. Sterilisert vel og merke - før det var det mye renn av beundrere på terrassen her, men etter hun ble sterilisert er det så og si ingen som kommer på besøk (unntatt èn som tydeligvis er bestekompis, hehe). Men aller mest har det vel med personlighet å gjøre vil jeg si. Om du finner en som er tålmodig rundt unger, rolig og ikke sær, så er det viktigere enn om det er han eller hun )
Teltpluggen Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 E vel billigare å kastrera enn å sterilisera nåken plasser trur eg. Ellers veit eg ikkje. Hukatta må ofta ver aleina då. Flippe heeilt i selskap me andre.. Uansett så må dåke huska å sterilisera/kastrera så snart som mulig.
hit og dit Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Har hatt begge deler, sterilisert og kastrert, og det er ikkje store forskjellane. Utenom den første katta mi da som ikkje var sterilisert, så der hadde me kattunger to ganger i året. I gamle dager var det kos ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Føler jentekatter er mindre territoriale av seg, og selv om vi har hatt guttekatt på besøk (var kattevakt ei uke) så er det sjelden hun ryker i tottene på noen.
hit og dit Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Hokatter kan fint vera i selskap med andre. Ingen problem det. Har hatt alle kjønn sammen med og det går så bra.
Shabby Cheap Chic Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Jag har hatt begge deler.. Hunnkatt: - lite kjælen - sær - ikke særlig glad i mennesker Hannkatt (det har vi nå): - kjempekjælen - elsker å ligge på fanget - hjemmekjær - snill mot snuppa Begge to var\er sterilisert og kastrert.. Personlig så liker jeg hanndyr bedre enn hunndyr men det er kun basert på mine egne erfaringer...
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Har en sterilisert hunn katt. Hun er ikke så veldig kosete, skal det koses så skal det skje når hun vil. Men hun er veldig til å passe på jenta vår.. Sitter i nærheten hele tiden, ett stykke ifra slik at Ella ikke får tak i hun. Det er en inne katt (bor i blokk) men er med på ferie og da leker hun med andre katter og er veldig sosial. Er ikke så glad i andre folk enn meg og sambo. Tror han katter er mer kosete men de kan og være mer urenslige enn hunn katter.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Det med personligheten har nok mer med individ å gjøre enn med kjønn... Mamma har en hannkatt som ble kastrert straks han ble gammel nok. Han er kjempesær. Koser litt hvis han har vært lenge ute. Ellers vil han helst bare være for seg selv. Jeg hadde en usterilisert hunnkatt. Hun fikk p-piller da. Hun var helt fantastisk kjælen. Var sammen med meg overalt! Hvis jeg var ute og gikk tur, så gikk hun sammen med meg, var jeg på do, så ville hun helst være med dit også. Og hun elsket å ligge i armkroken min og sove når jeg lå på sofaen:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Mamma til Olivia; sånn er jentekatten min også; hun er med på lekeplassen, følger oss halvveis til barnehagen (og står og venter på meg når jeg kommer tilbake - tydelig hvor "området" hennes er) og er med ut i hagen og leker når vi er der. Ligger ikke mye i fanget, men det er mest fordi hun ikke akkurat er "bortskjemt" på det - jeg har ikke klart å være sånn ultrakosete med katt etter jeg fikk barn selv. Hun takler å sove på gulvet mens vi har ørten unger på besøk, tåler å få "dyne" av jenta vår og ikke minst hennes "intense" kosing. Om morran kan hun fint finne på å ligge i vasken mens jeg sitter på do. Men som sagt så er det nok personligheten - har hatt andre katter som har villet ha mer "privatliv".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå