Snupp@ med 3 barn Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Leser stadig vekk innlegg om kløe og utflod i underlivet. Mange skriver at de også smører seg med olje nedentil. Vil bare opplyse dere om at dere nesten "ber" om å få sopp. Oljen skaper kjempegrunnlag for bakterier til å gro å kose seg. Har bla hørt at babyolje ikke er bra i underlivet. Høres sikkert rart ut, men det er nok sant. Håper dette var nyttig for noen. Ikke meningen å virke som en bedreviter. Bare gjentar hva jeg har hørt:)
Snupp@ med 3 barn Skrevet 24. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2008 Dytter denne litt opp jeg
LadyBlackJack Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Dette kan nok stemme,men da er det lurt å smøre seg om kvelden før man legger seg og ligge naken,for best mulig "lufting",da unngår man mest sannsynlig soppinfeksjon. Soppen trives best i fuktige "lukkede" omgivelser.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg smørte meg med Jordnøttolje forrige gang, og klødde noe voldsomt. Byttet til Weleda fødselsolje, og det var mye bedre!!
Snupp@ med 3 barn Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Ja den er kanskje noe bakteriedrepende middel i. Sikkert bedre å bruke den siden den er beregnet på å bruke nedentil
Resilience Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Det er den jeg bruker også, tror det er det fleste gjør. Tror de fleste sikkert vet at de ikke skal vaske/smøre seg med alt mulig der nede...
lana<3 Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Uff kan godt forstå at det blir god grobunn for bakterier og sopp når det gjelder matolje, men weledas fødselforberedende olje er jo blanding av hvetekim olje og mandelolje og det er jo brukt i hundrevis av år til å lege sår hud og gjøre den sterkere. Jeg bruker weledas olje denne gang og sist gang og gikk kjempefint det...
Snupp@ med 3 barn Skrevet 24. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2008 Ja, men det er mange som sier de bruker jordnøttolje, matolje og bebyolje ol. Bare derfor jeg ville si det liksom
Linzz Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Jeg ble anbefalt jordnøttolje av flere for å smøre nedentil. Men er plaget av litt kløe. Men høres ut som Weledas fødselsolje er tingen. Hvor får jeg kjøpt det da?
Herkules Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Det var jo en fornuftig advarsel det:) Jeg har fått anbefalt jordnøtt olje av jm, men driter i hele smøringa for makan til prakk Er ellers plaget mye med psoriasis og tør hud og har ofte brukt oljer i dusjen. Merker godt m jeg har fått mye olje nedentil på en måte. Det blir fort klamt klør og som du sier god grobund for bakterier.
Linzz Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Vil ikke ha bakterier... Men er så innmari redd for å revne nentil under fødselen, det er min største skrekk, så følger alle råd mot det... Tar bringebærkapsler, men føler det ikke holder.
lana<3 Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Her står det litt om oljene som er i weledas fødselsforberedende: MANDELOLJE: Den klassiske oljen for basisolje til massasje. Den er nesten uten lukt, og absorberes lett av huden. Den virker lindrende og tåles godt av de fleste hudtyper, selv om allergiske reaksjoner er mulig. Fin for kropp, ansikt og negler. Inneholder A, B1, B2, B6 og litt vitamin E. Mandeloljen smører og mykgjør huden, og sies å gjøre denne elastisk og å motvirke rynker. HVETEKIMOLJE: Hvetekimolje er en nærende olje for huden, som egner seg til tørr, skadet, aldrende eller arret hud og bidrar til å forhindre strekkmerker under graviditeten. Tykk, ravfarget og naturlig rik på vitamin E. Ganske klebrig, og bør derfor blandes med andre lettere basisoljer i en fortynning på 10- 20 %. Selv om vitamin E er en antioksydant, har hvetekimolje det med å forringes raskt, og bør brukes innen 12 mnd. fra kjøpsdato. Dette er tatt fra: http://www.althelse.com/content/view/441/195/
Lilje74 Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Takk for tips! Kan ikke huske å ha fått sopp av oljen jeg brukte sist. Jeg revnet veldig mye forrige gang, til tross for at jeg smurte meg med Weleda svangerskapsolje. Jeg tør rett og slett ikke å la være å gjøre det denne gangen... Kanskje det var det som reddet meg fra totalruptur (det var ikke langt unna sist). Heldigvis sier jordmoren at det er svært sjelden man revner slik andre gang også! Krysser fingrene!! På flasken står det at man ikke skal begynne før i uke 34 så jeg har enda litt tid på meg... Det er noe mas med den smøringen...
lana<3 Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Det er 2 ting som er viktig med denne oljen å smøre den på og tøye deg nedentil,hvis man bare smører så er jo litt av vitsen borte iogmed at du ikke får musklene mer tøyelige, kun huden. Man skal tøye og strekke også til maksimum og derfor begynner man så tidlig slik at man kan tøye, tøye og tøye.
Lilje74 Skrevet 24. august 2008 #15 Skrevet 24. august 2008 Ja, jeg var kanskje ikke flink eller tålmodig nok til å gjøre dette nok forrige gang... Denne gangen burde motivasjonen være der ennå sterkere...
Herkules Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Uff lilje74 hørtes ikke godt ut Jeg smurte i alle fall ikke sist og fikk bare pynte sting Så motivasjonen min er jo i den andre enden:) HÅPER du virkelig ikke revner på langt nær så mye nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå