Gå til innhold

Dere som samler på bestikk, feks Hardangerbestikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når det etterhvert blir mange esker med kakespader, teskjeer og diverse annet? Nå har jeg en haug med esker, og det tar unødig stor plass synes jeg. Skulle gjerne samlet det.

Tips, takk? (Ikke bestikkskuffen, for vi bruker nemlig bare samlebestikket til fint folk:p)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt alt sølvbestikket i en stor eske, med de små eskene og alt. Det tar litt plass, men har det liggende i boden.

Mamma har sitt sølvtøy i en egen bestikkskuff i stua. Det går også an.

Skrevet

Du kan få kjøpt (eller sy selv) sånne bestikklommer man ruller sammen og knyter igjen. Tar mindre plass enn disse boksene :)

Skrevet

Jeg syns det er veldig greit med eskene. Da kan jeg stable det pent i ene skuffen i veggseksjonen. Hadde sånne poser til sølvtøyet før, men det ble bare rot av det i skuffen da.

Ellers finnes det sånne pene kister til å sette frem til pynt i stua som er beregnet på å ha bestikk i. Vi fikk en sånn i bryllupsgave, og den ligger sølvtøyet som vi ahr arvet i . Det er aldri i bruk. Vi bruker kun Ramonabestikket fra hardangerbestikk til pent bruk. De der høygaflene i sølv går jo ikke an å spise med! Desutten fordrar jeg ikke å pusse sølvtøy....

Skrevet

En sånn kiste hadde gjort seg. For jeg vil gjerne ha alt bestikket i skjenken, men nå har jeg ørten esker og skuffen er rett og slett for liten.

Vet du hvor man får tak i slike kister?

Jeg har også tenkt på en sånn "lomme" til å ha det i, men er redd for at det skal bli ripete.

Skrevet

men har du ikke en skuff i den sjenken din? (sjenk, skjenk... hmmm.) Det går an å få tak i sånne til å legge en og en kniv i feks, lignende de som ligger i eskene da du kjøper det til å legge i skuffene.

Skrevet

Ja, skjenken min består aller mest av skuffer, hehe. Bestikkeskene har vokst ut av skuffene nå.

Hvor får jeg tak i slike da? Ringe til forhandleren av bestikket?

Skrevet

jeg har nettopp byttet ut det slitte ikea-bestikket mitt med hardangerbestikket i bestikk skuffen! :) og er så glad for å bli kvitt alle eskene! så her skal det brukes til hverdags. Syns det var dumt å bare ha det liggende i esker.

Et tips er å ha en bestikk skuff i stua som noen over her foreslo! :)

Skrevet

Ja, jeg synes også det var et godt tips, men hvor får jeg tak en skuff som passer til bestikket i skjenken? =)

Skrevet

Jeg har det også i bestikk poser, tar jo minimalt med plass da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...