Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 vet mangen jm holder en varm klut i åpningen når babyen skal ut.. lindrer dette en del ? å jeg hadde akupunktur sist gang..men husker ikke helt om d og er med på å lindre under pressriene? skal jammen meg spør akupunktøren min om d kan hjelpe på pressriene og..eller den sprengfølelsen.. hater pressriene..føler jeg holder på å dø når jeg holder på..usj å nå skal jeg presse ut en baby som ligger feil vei..herregud..å seriøst..jeg orker ikke tanken på epidural. men jeg må nesten bare stole på de på sykehuset..om d synes jeg trenger d eller ikke.. for jeg kan jo få akupunktur å sånn før jeg evt får epidural ..ikke sant?
Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Hei! ja min erfaring fra første fødsel var at pressriene var det verste. Husker jeg lå i badekar med vanlige rier og tenkte at dette ikke var så gale. Men da pressriene kom endret det seg:) Jeg syntes at lystgass var helt topp. Konsentrerte meg mye om pust, og det å "høre" sin egen pust hadde en beroligende effekt på meg.Nesten som jeg var under vann med ett par snorklesett!. Det med å holde en varm klut har jeg hørt skal være med å forebygge revning. Forstår godt at du tenker mye på fødsel pga seteleie til babyen. Du har jo fått tatt mål av bekken og det er blitt vurdert nøye til at det skal gå bra. Men det svirrer sikkert manege tanker for det. Ift epidural vet jeg ikke hva jeg tenker..får ta det som det kommer. Tanken på sprøyter og store nåler skremmer meg. Hadde ikke det sist og fødselen gikk bra. Men jeg husker jeg ba om det på det varste, men da var jeg for langt inne i fødselsforløpet..i pressriene. Har hørt at epidural ikke har noe særlig effekt under pressrier. Nærmer seg fødsel her og..12 dager igjen. Merker at kroppen er i forandring og gjør seg klar:)
Saltlakris Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg syntes og at pressriene var det verste. Lystgassen hjalp meg og veldig her, selv om de ikke lot meg ha den før etter en stund med pressing (lang pressefase), ettersom man lett kunne miste litt fokus. Man har jo også mulighet til å få pudendal blokkade, som skal hjelpe. De satt dette på meg, men alt for seint og bare halv dose, så hadde ingen effekt, men kan se for meg at det kan hjelpe.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg ble rett og slett RRASENDE når pressriene kom sist! Lå å forbannet hvert eneste kvinnemenneske som hadde fortalt meg hvor befriende og "deilige" disse riene skulle være hehehe De var jo helvete på jord! Føltes ut som om kroppen min skulle vrenges fullstendig og jeg hadde bare lyst til å dø. Ved et tidspunkt var jeg på vei ut døren også hehe, gadd ikke være med på det dustete opplegget mer Jeg hadde ingen smertelindring da, jm brukte ingen varm klut heller så jeg vet ikke om det er noe som hjelper mot sånne rier
Sussa85 - snart 2? Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Jeg syns pressriene var det beste med hele fødselen... fikk virkelig jobbe med kroppen.. Jeg syns definitivt at åpningsriene var MYE værre... Pressa en time.. det vondeste var da hodet sto i åpningen..Skal sies at jeg hadde epidural..men at den var skrudd ned da...
mooimooi Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Jeg fødde uten noen form for smertestillende sist og jeg syns det var "godt" når pressriene kom... de var befriende på en måte... pressa 3 ganger så var han ute så jeg var nok veldig heldig... håper det blir sånn den her gangen også :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå