Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere fant ut at samboeren hadde bulimi??? Og hva gjør man da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RInger og informerer fastlegen.

Skrevet

tatt kontakt med en støtteforening.. og så hadde jeg konfrontert.. bedt sambo legge kortene på bordet.. og så hørt historien?

Skrevet

Først snakka med samboeren om det, så sammen meg samboeren kontaktet lege og fått hjelp derifra!

Skrevet

Det gjør du absolutt ikke!

Du må gjerne rådføre seg anonymt, men ikke umyndiggjør og ydmyk samboeren din på den måten. Du har ikke noe med å kontakte hennes eller hans lege.

Jeg vet i allefall at jeg hadde blitt drit forbanna dersom min samboer hadde gjort noe sånt den gangen jeg slet med bulimi. Jeg var dårlig i nesten 10 år, og mannen min oppdaget det etter 4 av dem.

Det han gjorde var å rådføre seg med lege og fikk gode tips om hvordan han skulle går frem. Til slutt konfronterte han meg direkte. Hadde han gått bak ryggen min, så hadde jeg nok aldri åpnet meg slik som jeg gjorde..

Jeg reagerte selvfølgelig først med sinne og frustrasjon og ikke minst fornektelse, men han ga seg ikke og til slutt gikk jeg med på å få hjelp. Vi gikk sammen i starten, da vårt forhold og hans tilstedeværelse var av betydning for sykdommen, men så gikk jeg alene.

Det er så individuelt, og det er så mange ulike former for bulimi, så derfor er det lurt å sette seg inn i sykdommen, symptomer og omfang og også rådføre seg med fagpersonell. Ikke om hvordan du skal gjøre vedkommende frisk, men om hvordan du skal takle det og gripe det an...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...