Gå til innhold

Keisersnitt med epidural eller narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger om det som vil dele de med ei som er drit nervøs her!? 4 dager til keisersnitt, og vil gjerne høre noen positive opplevelser, og gjerne litt info om de forskjellige alternativene. Skal jeg gå for narkose? Eller klarer nervene å roe seg med spinal/epidural? Er utrolig redd for å flippe ut på op-bordet med epidural egentlig....Uff..Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær sikker på at du får spinal ikke epidural.

Skrevet

Jeg fikk narkose, men det var fordi spinalen ikke virket godt nok på meg:( Hvis, jeg hadde hatt et valg, ville jeg definitivt tatt spinal. Da er du jo med på det som skjer. Du får du se babyen din med en gang! Lykke til! Det går nok kjempe fint skal du se :)

Skrevet

Når narkosen er satt har man relativt kort tid på seg til å få ut barnet, før det blir påvirket av narkosen, tror det er noe sånt som 3 minutter eller noe sånt. Både for deg og barnet er det derfor best å unngå narkose - har man det travelt er det ikke sikkert at man gjør en jobb like bra som når man har god tid, sånn er det iallefall med andre ting. Så for et penest mulig arr, en friskest mulig unge og tidlig mor/barn-tilknytning er det absolutt best å være våken. Men tror vel kanskje spinal lammer litt mer enn epidural... men er ikke helt sikker på det. Narkose pleier jo å gi mer luftsmerter etterpå også, så narkose kan vel nesten ikke anbefales når man har tid til noe annet, vil jeg tro.

Snakk med de som skal følge deg, så skal de nok lose deg igjennom det. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde spinal og ville ikke valgt narkose. Utrolig å få se barnet med en gang det kommer ut! Skal ta keisersnitt igjen på nyåret (håper jeg) og da vil jeg velge spinal igjen! Gikk veldig greit. Kjente ingen ting. Masse lykke til!

Skrevet

Jeg visste ikke at man egentlig kunne velge...?

Spinal er det man vanligvis får ved planlagt keisersnitt. Jeg hadde helt klart valgt det. Mitt store mareritt er å måtte ta hastekeisersnitt for da må jeg få narkose.. Kan ikke forestille meg noe verre enn å ikke være "til stede" når datteren min blir født!

Skrevet

jg hadde hasteks og fikk velge, valgte spinal og skal velge det nå når jeg skal ha planlagt ks også. det er kjempe stas å være våken og se babyen med en gang den kommer ut. jeg er livredd sykehus og alt som har med operasjoner å gjøre, men ble ikke skremt i det hele tatt av ks. det var en mye mer positiv opplevelse enn de 18 timene jeg prøvde å føde først for å si det sånn...

Skrevet

Velg spinal! Det er skikkelig stas å se babyen når de løfter den over duken og du får se den og holde den:):) Jeg skalv skikkelig før spinalen ble satt:S Men med en gang jeg kjente at jeg ble varm i kroppen av den så forsvant alt som het nervøsitet og ja, alt!!!:):):) Bare positive opplevelser, selv om det var et akutt ks;)

Skrevet

Hvis jeg noen gang skal ha planlagt keisersnitt, ville jeg overhode ikke valgt spinal/epidural. Hadde definitivt valgt narkose, men det er fordi jeg synes det er så sinnsykt vondt og ekkelt å bli stukket i ryggen. Fikk epidural på min første fødsel og det er den smerten jeg husker. Kjenner enda hvor legen stakk. Vet veldig godt om farene ved narkose, men jeg tror likevel barnet mitt vil ha det bedre med at jeg får markose enn at jeg skal være stresset i lang tid pga at jeg ville gruet meg så intenst til det stikket...hadde en lang diskusjon med jordmora mi om akkurat det før første fødselen min pga at gullet mitt lå med rompa ned. Synes du det er "helt greit" med det stikket i ryggen, tror jeg nok i utgangspunktet det er det aller beste både for deg og babyen også med tnke på tida etterpå. Man kommer seg mye raskere med spinal enn med narkose.

Masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...