Gå til innhold

Keisersnitt med epidural eller narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger om det som vil dele de med ei som er drit nervøs her!? 4 dager til keisersnitt, og vil gjerne høre noen positive opplevelser, og gjerne litt info om de forskjellige alternativene. Skal jeg gå for narkose? Eller klarer nervene å roe seg med spinal/epidural? Er utrolig redd for å flippe ut på op-bordet med epidural egentlig....Uff..Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde narkose, og synes det var forferdelig å ikke få være med på det. Ang. epidural kan jeg ikke si noe, for det har jeg ikke prøvd. Men jeg hadde ikke valget da, hadde jeg valgt, hadde jeg gått for epidural for å få se barnet med en gang.

Skrevet

trodde man fikk spinalbedøvelse jeg? men det er kanskje samme greia, forvirrra :S uansett, har snakket med folk som har hatt ks, ikke tatt selv. Det virker som det beste er epidural, så du får sett barnet med en gang. de passer nok på deg, så du ikke "flipper" ut =) lykke til, det går nok fint

Skrevet

Har et ks med narkose (hastesnitt) og et med epidural. Veldig glad for at det ble epidural siste gangen. Det var så flott å se den lille med en gang han kom ut av magen. Pappaen holdt meg i hånda. Det var helt fantastisk. Nesten som å føde selv..har prøvd det også! :D Tårene trillet når jeg så den lille og morsfølelsen kom med en gang. Når jeg tok narkose..var jeg helt omtåket når jeg våknet. Klarte ikke fokuserer skikkelig og det var en sånn "fjern" følelse av å få den lille på armen.

Du får jo ei likegladsprøyte før epiduralen. Så det er ikke noe å bekymre seg for. Det går helt strålende..! Lykke til :)

Skrevet

Jeg endte med akutt-ks,så opplevelsen min blir jo ikke som din som får det planlagt.

Jeg hadde epidural,da er man på en måte med på fødselen alikavel.Tviler på at du flipper ut,for det er folk der med deg hele tiden som passer på at du har det bra,og jeg kan jo forestille meg at leger og sykepleiere forteller og forklarer underveis.En ting med epiduralen,så kunne i allefall jeg "kjenne" at tarmer og blære ble flyttet på,det var ikke vondt i det hele tatt,bare en litt merkelig føelse:)

En evt neste gang vil jeg ha epidural igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...