Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Har gått og ventet på henne i en evighet....sider søsteren kom før termin: Mem Martine hadde andre planer, og valgte å bli i magen til 13 dager over termin. Men da hun endelig kom...kom hun fort!! Og valgte dato og klokkeslett med omhu: 18.08 kl. 18.08 :-) Skulle på overtidsvurdering på KK. Og det var det flere som skulle den dagen...så det ble mye venting. Startet med ctg, hvor alt var helt fint. Så måtte jeg vente på legen...og ventingen tok halvannen time. Kjente litt mensenmurring i magen. Da jeg endelig kom inn til han sa han at jeg måtte settes i gang pga litt høyt blodtrykk...Han skulle ta en ul, men ble akutt innkalt til føden.....så der lå jeg med ul.gel på magen, og han sa jeg fikk tørke meg og gjør meg klar for modning...før han løp. Han rakk så vidt å se at det var liv i magen, og han hadde ikke tid til å sjekke åpning. Tørket av meg, og satt meg på gangen igjen. Etter en stund kom det en sykepleier som fortalte meg hva som kom til å skje videre. Jeg ble innlagt og måtte vente på å få modningstablett. Fikk ny ctg mens jeg lå på rom med noen andre som også skulle modnes. En jordmorstudent kjente på magen min for å sjekke leiet på babyen, og hun sa at hun kjente en liten rie. Legen kom på visitt, og skulle sjekke åpning, før jeg fikk modningstablett...men da sa hun...og her er det 4 cm åpning og du er nesten helt avflatet!! Du skal over på føden!! Mannen min fikk beskjed, slik at han kunne hente datteren vår i bhg, og få henne hjem til moren min. Mens jeg ventet på fødestue og nytt vaktskifte ble mensmurringene til rier...først en på ti min, så veldig plutselig to på ti min. Kom på fødestuen kl 15.20, og mannen min var på plasss kl. 15.50. Siden jeg var 13 dager på overtid sa de at de måtte ha el.overvåking av babyen.Så de måtte sette en elektode på hodet hennes, og får å gjøre dette måtte de ta vannet mitt. Riene var plutselig 4 på ti min, og de lot meg gå litt slik før de tok vannet, og da hadde jeg 8 cm åpning. Jeg gikk oppreist og jobbet med riene, helt til jeg måtte opp i sengen for å ta vannet og feste elektroden. Tok ikke lange tiden fra vannet ble tatt til pressriene kom..etter to pressrier sier jordmoren at på neste rie er babyen ute!!!!! Og da fikk jeg litt ekstra energi til å presse, og vipps der var hun...lille prinsessa mi!! Kl.18.08.51cm lang og 3750gr!! Helt perfekt!!!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2008 Og nå bare koser vi oss!!! Hun ersnill og grei, henger konstant i puppen...er mye våken og bæsjer masse. Storesøster koser masse med henne, helst så ofte som mulig!!
Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 gratulerer:)deilig å få d overstått..å tøfft tidpunkt da;)
Laybik Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Gratulerer så mye! Jeg er selv 13 dager på overtid i dag, og skal på overtidsvurdering igjen i morgen, så jeg håper:-)
john gravid Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 gratulerer masse, jeg har termin med gutt 15 nov,men skal settes igang 30 oktober på grunn av fødselsangst. dette er mitt 4 barn.kos dere masse.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2008 lykke til på overtidsvurdering!! får håpe kroppen din gjør som min...å sette i gang av seg selv!!
Nupsi Mcnugget Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Gratulerer masse med prinesessen....
julibaby2 Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 så artig :-) gratulerer så mye. Min bursdag også :-)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Gratulerer så mye! Stilig tidspunkt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå