Gå til innhold

Til syden...hva skal jeg si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen av september skal samboeren min og jeg til syden med et vennepar. Jeg er i uke 10 da vi reiser, og vi har bestemt oss for at vi ikke skal fortelle noen at jeg er gravid før etter de 12 første ukene. Problemet er at dette andre paret og samboeren min kommer til å drikke alkohol hver eneste kveld...så hva skal jeg si? Hvilken unnskyldning kan jeg bruke på hvorfor jeg ikke skal drikke hele uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i samme situasjon i sommer. Men jeg var kun 6 uker på vei. Vi bestemte oss for å fortelle de vi var med om hemmeligheten, men ba de samtidig om at de ikke skulle si noe til noen. Jeg er 11 uker nå og de har holdt tett ;)

Det føltes godt å fortelle dem det, siden formen min var så som så. Da slapp vi å måtte prate det bort hele tiden.

Det er ikke lett å finne en unnskyldning en hel uke.

God tur!

Skrevet

Eneste problemet med de her er at de aldri klarer å holde tett om noe....og vi vil ikke at familie og andre venner skal høre det gjennom rykter....

Skrevet

Da må du bruke den standard unnskyldningen med at du går på Penicillin:) Den har jeg brukt, funka godt den:)

Men vil også legge til, at jeg også hadde samme innstilling da jeg gikk gravid med mine 3. Ingen skulle få vite noe før jeg var trygt igjennom de 12 første ukene. Nå da ei venninne av meg ble gravid, syns jeg hun fortalte familie og venner det vel tidlig. Men som hun sa, hun ville heller at vi skulle vite det om det gikk galt. For da ville hun få en tøff periode, og da ville hun at vi skulle vite hvorfor hun evnt ble trist og lei.

Og det syns jeg var ganske smart:)

Ønsker deg lykke til, samme hva du bestemmer deg for. Om det blir sannhet eller en hvit løgn:)

God tur, kos deg:)

Skrevet

Da hadde jeg fortalt det til familien i uke 10, dagen før vi dro til syden, så kunne dette venneparet få vite det også. Ser ikke helt poenget med å absolutt måtte vente til uke 12, når det er sånne spesielle anledninger. Blir vanskelig å juge i en uke da og den med penicillin er grei å bruke på en fest, men den funker dårlig når det gjelder en uke i syden synes nå jeg. Skal man liksom si at man ikke kan ta en halvt glass vin til maten en eneste kveld på ferien sin fordi man går på penicillin? Hadde jeg vært venninnen din da, så hadde jeg gjennomskuet det tvert;)

Skrevet

Jeg slenger meg på,- fortell det til familien rett før sydenturen så er dere trygg for rykter... Såvidt jeg har fått med meg så er man rimelig trygg uke 10 også, og dem man hører om som mister i uke 11-12 er MAer som ikke blir oppdaget før det. Som oftest mister mann før uke 9 om man er så uheldig...

Tvi tvi, jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger...

Skal dere 14 dager til syden? Da er du jo i uke 12 når dere kommer hjem,- og hvis du forteller til vennene dine,så kan de få munnkurv til dere kommer hjem, så forteller du det raskt deretter :)

Skrevet

Nei bare en uke....uff vet ikke hva vi gjør jeg...har så lyst til å vente med å si noe lengst mulig, men vet ikke hva som er bra nok unnskyldning. For det er uaktuelt de får vite noe før familien.....

Skrevet

Hei!

Kan dere ikke bare fortelle dem at dere prøver å få barn, og at du ikke vil drikke i tilfelle du er gravid da? Det er jo en veldig naturlig forklaring, og da vil de kanskje ikke fortelle det videre til andre heller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...