Gå til innhold

Hvor lenge har dere prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har prøvd i 8 mdn uten hell. (en kjemisk graviditet) Med førstemann gikk det med en gang! (3 år) *fortvilet* Burde jeg ta kontakt med lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er på 4 mnd selv fikk pergo denne mnd håper de hjalp.. greit å snakke med legene vist du er oppgitt....

Skrevet

har prøvd no 14månder å ikke noe er skjedd enno... men fikk vite av legen at etter et år med prøving skulle man ta kontakt.. men d har litt med alder også å gjøre.. ta kontakt me din lege.. så veilede han dæ videre

klemz

Skrevet

Ja er ganske oppgitt. Hva er pergo? Men så tenker jeg at kanskje vi har for lite. hehehehe. Ikke sånn at vi har hver dag som vi gjorde med eldstemann;) *knise. Men vi har rundt eggløsningen min...

Så er jeg litt redd for å ta kontakt med legen min, for da innrømmer jeg på en måte at vi sliter. Mannen min mener at vi må bare vente..At jeg stresser for mye.

Vet dere om man kan ha eggløsning to ganger i mnd?

Skrevet

Tusen takk for svar.. Godt å høre at det er flere som har prøvd ei stund.. Jeg er ikke 30 enda, så tror ikke jeg kategoriserer de som må ta litt tidligere kontakt..

Skrevet

Vi har bare prøvd 1 måne, så vi er inni 2 pp =)

Skrevet

pergo hjelper hvertfall med å bli gravide er ikke 100% sikker hvordan de finnes sikkert steder der se er forklart... men de øker risikoen for flerlinger...

Skrevet

Pergo (Pergotime) er et medikament som stimulerer eggløsning, sannsynligvis ved å øke utskillelsen av hypofysehormoner som er nødvendig for eggløsning. Må skrives ut av lege.

Skrevet

Jeg har prøvd siden desember 06..

Har du ikke blitt gravid etter et år med prøving, så burde du ta kontakt med lege. Masse lykke til, håper du blir gravid snart:)

Skrevet

Tusen takk for det, og i like måte!!! desember 06 uff. skal krysse alt jeg kan krysse for deg.. :) Klem

Skrevet

Hei (",)

Vi er i 3. p.p og venter spent på å se om testen er positiv om 8 dager :) *krysser fingrene*

Ser det er mange som skriver at de prøver Pergo, både de som har prøvd i lang tid og også mange som bare har prøvd 4-5 mnd.

Er det sånn at man kan få det tidlig i prøvingen også?? tenker hvis vi prøver et par mnd til at jeg kan høre med legen da???

Skrevet

lenge nok...

Skrevet

Tror ikke det skader å snakke med legen om det.. Kanskje du blir henvist til utredning.. Sikkert mye ventetid og slikt, så like greit å sette i gang..

Skrevet

Er bare i 2 pp. Men prøvde ca ett år med nr 1. Du har et barn fra før som indikerer at du er i stand til å få barn. Det sies at det er helt normalt at det kan ta et år før man blir gravid uten at det trenger å være noe galt. Synes ikke du skal fortvile riktig ennå, bare husk at det kan ta tid...

Skrevet

Prøvde 13-14 mnd år før vi ble gravide med jenta vår som snart fyller tre. Har bestemt at vi fra nå av prøver på pode nr 2!

Vi tok kontakt med lege da vi hadde prøvd ca ett år. Ble tatt veldig seriøst og startet med undersøkelser med en gang. Men før vi fikk svar på de første prøvene, som jo selvfølgelg tok en del uker, testet vi positivt på graviditetstest hjemme.

Kan jo lure litt på om vi da plutselig ble gravide fordi vi senket skuldrene litt og ikke tenkte så altfor mye fordi vi visste vi skulle til utredning?! Det tenker i alle fall jeg litt på..

Lykke til!

Skrevet

Hei. Har hatt hormonspiral i tre år. Fjernet den i april.Gikk på p-pillen i mai og kuttet den ut i beg av juni..har hatt mensen regelmessig siden. Altså 2 pp. Min kjære jobber i utlandet (2 mnd på jobb og en mnd hjemme)så dette regner jeg med tar laaaaang tid. Med mine tidligere barn ble jeg gravid første mnd etter at spiralen ble fjernet..

Skrevet

Tusen takk for alle svar... :) Det som har vært rart er at det gikk første mnd med eldstemann, men ikke så langt med nr 2. Prøvd siden jan.

Vi har ikke stresset denne mnd da jeg må operere ut ei tann neste mnd, og ikke kan gjøre det når jeg er gravid. Kanskje jeg blir det nå da? hehehehe, Når jeg ikke stresser. *knise

Skrevet

Er i samme situasjon som liberty så har ikke sjans til å bli gravid like ofte som jeg har eggløsning, bare 4 pp på et år :D

Skrevet

Vi har prøvd i 9 mnd uten noe som helst. Jeg har allerde vært hos fastlegen, og jeg har bestilt time hos gyno i oktober.

Skrevet

me prøvde i nesten 1 år før eg ble gravid med vår lille prinsesse:)

no er me i 4 pp og rekner med det kan ta lang tid denne gangen og...:(

lykke til alle prøvere:)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som Nadiyya og liberty :)

Etter 9 mnd er jeg i min 3 pp!

Skrevet

Har nettopp fått tr, så er inne i 6. pp nå...

Skrevet

Er på 27 pp nå.... Begynner sannsynligvis runde 2 med pergo nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...