Linerla Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hei, Hvor lenge har dere prøvd? Vi har prøvd i 8 mdn uten hell. (en kjemisk graviditet) Med førstemann gikk det med en gang! (3 år) *fortvilet* Burde jeg ta kontakt med lege?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 er på 4 mnd selv fikk pergo denne mnd håper de hjalp.. greit å snakke med legene vist du er oppgitt....
Veresa Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 har prøvd no 14månder å ikke noe er skjedd enno... men fikk vite av legen at etter et år med prøving skulle man ta kontakt.. men d har litt med alder også å gjøre.. ta kontakt me din lege.. så veilede han dæ videre klemz
Linerla Skrevet 24. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2008 Ja er ganske oppgitt. Hva er pergo? Men så tenker jeg at kanskje vi har for lite. hehehehe. Ikke sånn at vi har hver dag som vi gjorde med eldstemann;) *knise. Men vi har rundt eggløsningen min... Så er jeg litt redd for å ta kontakt med legen min, for da innrømmer jeg på en måte at vi sliter. Mannen min mener at vi må bare vente..At jeg stresser for mye. Vet dere om man kan ha eggløsning to ganger i mnd?
Linerla Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Tusen takk for svar.. Godt å høre at det er flere som har prøvd ei stund.. Jeg er ikke 30 enda, så tror ikke jeg kategoriserer de som må ta litt tidligere kontakt..
dropsen88 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Vi har bare prøvd 1 måne, så vi er inni 2 pp =)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 pergo hjelper hvertfall med å bli gravide er ikke 100% sikker hvordan de finnes sikkert steder der se er forklart... men de øker risikoen for flerlinger...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Pergo (Pergotime) er et medikament som stimulerer eggløsning, sannsynligvis ved å øke utskillelsen av hypofysehormoner som er nødvendig for eggløsning. Må skrives ut av lege.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Jeg har prøvd siden desember 06.. Har du ikke blitt gravid etter et år med prøving, så burde du ta kontakt med lege. Masse lykke til, håper du blir gravid snart:)
Linerla Skrevet 24. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2008 Tusen takk for det, og i like måte!!! desember 06 uff. skal krysse alt jeg kan krysse for deg.. Klem
9ta Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Hei (",) Vi er i 3. p.p og venter spent på å se om testen er positiv om 8 dager *krysser fingrene* Ser det er mange som skriver at de prøver Pergo, både de som har prøvd i lang tid og også mange som bare har prøvd 4-5 mnd. Er det sånn at man kan få det tidlig i prøvingen også?? tenker hvis vi prøver et par mnd til at jeg kan høre med legen da???
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Tror ikke det skader å snakke med legen om det.. Kanskje du blir henvist til utredning.. Sikkert mye ventetid og slikt, så like greit å sette i gang..
Minnie_Moon Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Er bare i 2 pp. Men prøvde ca ett år med nr 1. Du har et barn fra før som indikerer at du er i stand til å få barn. Det sies at det er helt normalt at det kan ta et år før man blir gravid uten at det trenger å være noe galt. Synes ikke du skal fortvile riktig ennå, bare husk at det kan ta tid...
Mamma'n til ei prinsesse Skrevet 24. august 2008 #15 Skrevet 24. august 2008 Prøvde 13-14 mnd år før vi ble gravide med jenta vår som snart fyller tre. Har bestemt at vi fra nå av prøver på pode nr 2! Vi tok kontakt med lege da vi hadde prøvd ca ett år. Ble tatt veldig seriøst og startet med undersøkelser med en gang. Men før vi fikk svar på de første prøvene, som jo selvfølgelg tok en del uker, testet vi positivt på graviditetstest hjemme. Kan jo lure litt på om vi da plutselig ble gravide fordi vi senket skuldrene litt og ikke tenkte så altfor mye fordi vi visste vi skulle til utredning?! Det tenker i alle fall jeg litt på.. Lykke til!
Liberty Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Hei. Har hatt hormonspiral i tre år. Fjernet den i april.Gikk på p-pillen i mai og kuttet den ut i beg av juni..har hatt mensen regelmessig siden. Altså 2 pp. Min kjære jobber i utlandet (2 mnd på jobb og en mnd hjemme)så dette regner jeg med tar laaaaang tid. Med mine tidligere barn ble jeg gravid første mnd etter at spiralen ble fjernet..
Linerla Skrevet 25. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. august 2008 Tusen takk for alle svar... Det som har vært rart er at det gikk første mnd med eldstemann, men ikke så langt med nr 2. Prøvd siden jan. Vi har ikke stresset denne mnd da jeg må operere ut ei tann neste mnd, og ikke kan gjøre det når jeg er gravid. Kanskje jeg blir det nå da? hehehehe, Når jeg ikke stresser. *knise
Nadiyya Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Er i samme situasjon som liberty så har ikke sjans til å bli gravid like ofte som jeg har eggløsning, bare 4 pp på et år
blirjegsnartmamma Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 Vi har prøvd i 9 mnd uten noe som helst. Jeg har allerde vært hos fastlegen, og jeg har bestilt time hos gyno i oktober.
påtjukken Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 me prøvde i nesten 1 år før eg ble gravid med vår lille prinsesse:) no er me i 4 pp og rekner med det kan ta lang tid denne gangen og... lykke til alle prøvere:)
blirjegsnartmamma Skrevet 26. august 2008 #21 Skrevet 26. august 2008 Jeg er i samme situasjon som Nadiyya og liberty Etter 9 mnd er jeg i min 3 pp!
Mamma-til-3-jenter Skrevet 27. august 2008 #22 Skrevet 27. august 2008 Har nettopp fått tr, så er inne i 6. pp nå...
Nullenusken Skrevet 27. august 2008 #23 Skrevet 27. august 2008 Er på 27 pp nå.... Begynner sannsynligvis runde 2 med pergo nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå