Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg er sammen med en gutt som er veldig snill og grei, men akkurat dette sårer meg. Når vi fant ut at jeg var gravid for en uke siden, så var det første han sa til meg at jeg ikke måtte spise mye, for jeg måtte ikke bli feit. Han er veldig opptatt av både sitt og andre sitt utseende, men jeg bærer jo på barnet hans. Jeg har en gutt fra før fra et annet forhold. Når jeg var gravid med han så la jeg kun på meg 6 kg i hele svangerskapet og formen var akkurat som før 1 uke etter fødsel. Nå er jeg bare i uke 6, men jeansene mine har allerede begynt å bli trange. Han klager over dette og mener at jeg spiser for mye/er for lat, siden jeg ikke la på meg sånn i forrige graviditet. Hvordan kan jeg få han til å forstå at dette er noe som sårer? Jeg orker ikke å gå igjennom 9 mnd med total hysteri for hva jeg spiser.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Høres ut som en merkelig type..spør du meg!! Ville tatt ham med en tur til legen, så han kan forklarer hva som er vanlig vektøkning i et svangerskap og forhløpet ellers. At man blir trøtt, slapp, trenger mer hvile og søvn osv...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Og ikke minst tar slike tankeløse, umodne og totalt overflatiske kommentarer veldig tungt.... Lurer på hvordan han stiller seg til sånne ting som at puppene kan begynne å henge? 6 kilo er jo lite, regner jo med at du er ganske tynn i utgangspunktet siden du har fått innpass hos en slik tulling, og da skulle du jo helst ha lagt på deg mer.Tenk om dere får en jente og han setter lignende krav til henne?
Milena Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Hei. Jeg forstår veldig godt at du blir såret og lei deg. Du burde ta en skikkelig prat med ham om dette så fort som mulig, og eventuelt ta ham med på et besøk til legen. (som nevnt) Du la kun på deg 6 kg forrige svangerskap, men dette er jo utrolig sjeldent... iallefall med nummer to. Jeg håper dere får pratet sammen, slik at du får den hvilen, roen, og støtten du fortjener. Det er jo dumt om alt skal handle om utseende og vekt. -både i et svangerskap, og ellers. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Men.. For en tid tilbake så fortalte han meg om en kamerat som hadde en dame som var gravid. Kameraten pleide å mobbe dama for at hun var blitt så feit. Da sa jeg, veldig klart og tydelig at mobbing av vektøkning, spesielt når en dame er gravid er et veldig følsomt tema. Og at man ikke tuller med slikt. Jeg har også spurt han om han fremdeles er glad i meg om jeg legger på meg mye, men da ler han og sier nei. Jeg er 27 år og han er 29, så vi er voksne og jeg håpet på mer forståelse fra han. Når jeg ikke er gravid så er jeg i utgangspunktet ikke en sylfide, men jeg er 162 høy og veier 58 kg. Mer eller mindre normalvektig. HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Han er vel glad i deg uansett hvor stor du blir. Det er jo barnet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå