jente08 og gutt12 Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Lurer litt på når man skal begynne med ammeinnlegg og om det finnes mange forskjellige typer? Hva skal man isåfall velge? kjøper man engangs som man kaster eller kjøper man slike som man kan vaske? Jeg har ikke peiling, er helt grønn på området! Hvor er det best å kjøpe ammeinnlegg? Er det dyrt? Hilsen førstegangsfødende.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg skal bruke ullinlegg. Det er et must på kald årstid. På sparkjøp har de for 54 kr. De skal være veldig gode. Jeg har iallefall kjøpt to par av de. Har også tenkt å bruke litt engagnsinnlegg imellom når jeg er ute å sånn.
Bimme Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg anbefaler Thermobaby sine engangsinnlegg! De er geniale! Kjøpes på BabyKos, husker ikke prisen...
2 søte små gutter Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Ammeinnlegg er nok en sånn vent-og-se-hva-du-faktisk-trenger-ting. Med førstemann brukte jeg ullinnlegg de første par ukene kanskje, og etter det var jeg lite plaget med lekkasjer og trengte dem derfor ikke...
Saltlakris Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Jeg bruker Avent og Tommee Tipee sine engangsinnlegg. De klistrer seg ikke fast, og fungere veldig bra. Kjøpt på Babyshop. Har ullinnlegg fra Nøstebarn, men de trekker ikke til seg all melka hos meg, så da blir det bare søl. Tror det er lurt å vente å se hvor mye man eventuelt lekker, men ha noen på lager, for plutselig kommer melka for fult!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Jeg hadde to sett ullinnlegg sist - men siden jeg nå får i november (mars sist) tror jeg at jeg tar 3 sett nå. Va spesielt i starten at jeg måtte skylle opp daglig pga lekkasje.Brukte engangs innerst en del av tiden. Sist gikk jeg mer og mer over til kun engangs men det var jo på en helt annen årstid. Er driiitvondt om en fryser og har melkefulle bryst - derfor kommer jeg nok til å bruke ull lenger denne gangen. Forebygger jo også brystbetennelse å ha ullinnlegg når det er kaldt. Sluttet med innlegg etter noen mnd sist når lekkasjetendensen var slutt - men da var det jo varmt også. Da det ble vinter igjen måtte jeg putte inn ullinnlegg på kaldeste dagene for ikke å få driiitvondt
citten Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 På sykehuset starta jeg med kun ullinnlegg, men ble litt fortvila når de stadig var gjennomvåte - så jeg endte etterhvert opp med ullinnlegg innerst for å ha ull mot puppen, og så engangsinnlegg på utsiden for å unngå å lekke igjennom. Engangsinnleggene har jo "plast"belegg på yttersiden, så de holder på fuktigheten på samme måte som et bind gjør. Du kan tenke deg forskjellen på å ha et bind på eller et ullstykke når du har mensen... Men - alt dette avhenger av hvor mye (om noe) du lekker. Jeg lakk masse, men brukte kun ull i starten sist (fikk i mars). Regner med det blir litt mer ull+engangs nå siden jeg har termin i oktober. Ang engangsinnlegg så finnes det ulike varianter: Natusan & coop: Små og trekker inn noe, men ikke mye Avent: Større variant av natusan/coop - trekker litt mer Chicco & Mendela: Store og trekker opp mye væske - mine favoritter som storlekker Det var nå mine erfaringer fra sist iallefall - andre er kanskje uenig, men når man må sove med ammeinnlegg, så er det greit at de er litt store siden man driver og snur og flytter på seg. Hørt bra ting om sparkjøps ullinnlegg - husker ikke helt hva jeg har fra sist - troooor kanskje det var troll eller noe.
jente08 og gutt12 Skrevet 25. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2008 Tusen takk for svar:) Nå føler jeg meg ikke like grønn når det gjelder ammeinnlegg. Må vel gå til innkjøp av noen snart.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Hmm..måtte begynne å bruke innlegg i veke22... Har kun i ull, men mange som foretrekker andre. Sjølv synest eg dei er kjempe gode:) Har noken som var litt dyre, for eg vill ikkje ha kjemisk behandla ull på såpass ømfintelege områder (dessuten er det jo matfatet til den lille). Kjøpte dei siste på nøstebarn(meinar eg å hugse), dei var utruleg god! (har 3par, for reknar med å lekke meir etter kvart).
ajate *høygravid* Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Jeg anbefaler i ull eller silke. Det varmer og virker forebyggende på brystbetennelse. Kan ev. legge engangs innlegg utenpå hvis man sliter mye med lekasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå