Gå til innhold

Morkake nederst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd på fredag, og legen fant ut at morkaka lå nederst i livmora. Er det noen som har opplevd det? Han sa jeg måtte ha oppfølgende utralyd i uke 33-34, jeg er nå i uke 17. Blir det keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke derfor du skal på UL i uke 33-34 da? For å sjekke om morkaken har flyttet seg litt?

Hvis den fortsetter å ligge forran åpningen vil jeg tro det blir keisersnitt ja..

Skrevet

Hei. Det har jeg også. Skal tilbake til ul i uke 28. Dersom den fortsatt ligger nede må de ta keisersnitt, men oftest så vokser den seg opp på plass, sa jordmor til meg. Itillegg sa hun at det var større risiko for blødninger, men ikke alle får det.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde sånn forliggende morkake på UL: i uke 18. Var på UL igjen i uke 32 ( tror jeg det var), men da hadde den heldigvis flyttet seg oppover, slik at jeg slapp keisersnitt..

Skrevet

Jeg har også det, har vært på UL tir og fredag pga blødninger. Nå er jeg sykemeldt og beordret til sengeleie for å stoppe blødningene. Gynekologen regnet med at den ville trekke seg oppover etterhver som magen vokste. Sa at det var vanligst i de fleste tilfellene. Skal på kontroll igjen om 3 uker.

Skrevet

Jeg hadde det første svangerskapet mitt, men da jeg kom tilbake for kontroll hadde den trekt seg oppover samtidig som livmora vokste og lå på bakveggen (mot min rygg), så da var alt greit.

Fikk beskjed om at hvis den lå nede når det nærmet seg fødsel ville det bli keisersnitt, for det er umulig for ungen å bli født gjennom morkaka uten at det blir store blødninger og livstruende for både mor og barn. Men som sagt før her flytter den seg nesten alltid oppover ettersom livmora vokser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...