Gå til innhold

Hvem har blitt stukket av veps i år???

Anbefalte innlegg

Skrevet

i stad så ble jeg stukket av en veps som lå på matta på kjøkkenet! trodde først det var noen smuler, men så begynte det å svi å gjøre vondt :( jeg fikk karret meg til sofan å ropt på mannen min slik at han fikk henta eddik og bandasje...slik har jeg ligget i en time nå, og heldigvis er det ikke vondt å gå på det lengere..

sist jeg ble stukket var jeg bare 8-9 år...så det er ikke så ofte dette skjer...men litt kjedelig at det var under benet hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mitt aller første stikk i fjor, i en alder av 30 år. La albue på den så min skyld, svei litt men gikk fort over. Men ingen i år altså, enda SÅ mye veps det er

Skrevet

ja det går jo nesten ikke ann å sitte ute! :(

men det må da være flere enn meg som har blitt stukket???

Skrevet

Pappa ble stukket mens han holdt sønnen min på 9 mnd, han var veldig glad det var han og ikke gutten som ble stukket!

Skrevet

Datteren min på 3 år fikk sitt første vepsestikk, på tommelen. Så sier hun etterpå : Veps den stikker, mens fluen den bare kiler...

Skrevet

Ikke jeg... og pr.i dag har jeg ikke (aldri) fått et eneste vepsestikk. Ikke homle eller bie heller... Bare klegg og mygg og kanskje knott=)

Skrevet

Det var nære på at jeg ble stukket på Hvervenbukta. Det var ekstremt mye veps der. Jeg var opptatt med å se etter barna uti vannet samtidig som jeg spiste et eple. Da var en veps på tur inn i munnen min, fikk oppdaget det i siste øyeblikk. Og godt var det ellers så hadde jeg falt om i sjokk. Er veldig allergisk for veps, så det var toskete av meg å spise eple der, men trodde ikke de holdt til så nærme vannkanten.

Men der tok jeg feil, og resten av tiden der så var jeg mer under vann enn over. Skikkelig vepseinvasjon. Ungene ble jaget bort av badevakten litt lenger bort da de så etter krabber - der var det nemlig huggorm i vannet. Så det er ikke trygt noen steder

Skrevet

Eg vart stukken for første gang i år, mitt var ikkje under foten da så eg gjorde ingenting med det. Kjente at det svei litt, men det var det. Vondere med kleggstikk da.

Skrevet

Jenta mi på 15mnd fikk vepsestikk forrige uke, bak øret... Hovnet opp litt, men jeg hadde på sånn Lidocain-salve så det gikk fort over. Egentlig litt glad hun fikk det jeg da, er så mye allergi (alvorlig allergi) mot veps i familien, men nå vet jeg at hun ikke er allergisk og kan slappe av litt på det...

Skrevet

ikke for gi noen skår i gleden, men er det ikke ved stikk nr 2, en finner ut om en er allergisk eller ikke?????

Skrevet

Mellomste jenta mi fikk to vepsestikk i stad. Hun er den eneste i familien som reagere på vepsestikk,og typisk blir hun stukket hvert år;((

Skrevet

Sånne alvorlige allergiske reaksjoner kommer gjerne etter at man er blitt eksponert for giften tidligere. Men det skjer også at man kan få store reaksjoner selv om man ikke er stukket før.

Jeg er allergisk mot veps. Tålte veps bra da jeg var liten, men har alltid hovnet mye opp. Det var etter at jeg ble voksen at jeg fikk skikkelig allergisk reaksjon.

Skrevet

Jeg har blitt stukket i år... da vi var i hunderfossen selvsagt, av alle plasser. Den satte seg på tunikaen min, så kjente jeg plutselig det svi på innsiden av armen... Heldigvis ikke allergisk, men ISJ som det svir!!

Skrevet

Her har alle fire i familien fått vepsestikk i år.

Både mannen min og den eldste sønnen min hadde aldri fått stikk før!

Skrevet

Jeg har blitt stukket:( Så utrolig vondt det var også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...