Gå til innhold

Ferie når jeg har permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha 52uker permisjon. Da går de siste 6ukene til far sant?

Men i løpet av denne tiden skal jeg vel ha 5uker ferie som alle andre på jobb,eller er ferie med beregnet i permisjon?

Kan jeg feks ta mine permisjonsuker og midt i det hele utsette permisjonen 5uker om jeg tar ferie da?!?

Tusen takk om noen kan hjelpe meg..har prøvd å lese på nett, men var litt vanskelig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen må ta minst 6 uker, og disse kan dere bestemme når han skal ta (bortsett far akkurat de første ukene som er forbeholdt mor).

Ellers skal du ha ferie i tillegg til de 52 ukene. Så pappaen kan enten ta permisjon mens du tar ferie (bortsett fra siste uka da, siden du har 5 ukers ferie) - eller du kan ta ferie og forelenge din permisjon, og at pappaen tar sine uker når du er tilbake på jobb igjen.

Skrevet

Tror det er en ny regel om at du bare kan ta 21 dager ferie.

Skrevet

hadde 4 uker uker ferie i permisjonen jeg...perisjon fra 27.august 2007-18.10.2008...

Skrevet

Oi, det visste jeg ikke!

Skrevet

Vi har gjort det sånn at pappa har tatt sine seks uker nå i sommer. Jeg satte da opp at jeg skulle ha seks uker ferie da han har sine seks uker pappaperm. Det gikk da glatt igjennom det i alle fall. Jeg har egentlig bare fem uker ferie da, så jeg begynner å jobbe igjen en uke tidligere enn det NAV da beregner.....

Skrevet

Ikke så lett å forstå alt rundt permisjon nei. Skal prøve å forklare hvordan jeg gjorde det med mine barn , så kanskje du blir litt klokere.

Nr. 1. Startet permisjon 1. desember (3 uker før termin)

Da juni kom tok jeg 5 uker ferie. Da tok jeg "ferie" fra permisjonen også. Så i juni fikk jeg feriepenger i stedet for permisjonspenger. I juli begynte permisjoneni gjen og perm pengene strømmet inn på kontoen igjen! Pappa tok over permisjonen i oktober og hadde de siste12 ukene.

Nr.2 Var ventet i juli så da gikk jeg ut i permisjon i slutten juni uten å ta sommerferie. den tok jeg i stedet i oktober. Da fikk jeg vanlig utbetaling fra jobben. Permisjonen gikk videre i november. Begynte å jobbe igjen i mai. Pappa hadde perm litt i mai, juni + juli. Jeg tok ferie i juli. (da var vi sammen). Han tok sin ferie i august for å være hjemme, mens jeg begynt på jobb. I september har vi hverken ferie eller permisjon igjen, så da er det barnehagestart for minstemann.

Husk at det det er uendelig mange måter å gjøre dette på. Pappa MÅ ta ut sin kvote (men noen få unntak) (som nå er på 6 uker tror jeg).Det kan han gjøre når han og dere ønsker, men ikke de første ukene etter fødselen (tror det er 3). Retsten av permisjonen kan dere fordele som dere selv ønsker.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...