Gå til innhold

Noen som IKKE er kvalme her?

ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 5+0 i dag, og har ikke antydning til kvalme her.... Egentlig har jeg ikke antydning til andre symptomer heller bortsett fra uteblitt mens og såre brystvorter, ekstra tørst og litt stikkinger i magen innimellom...... Blir litt bekymret innimellom, men så tenker jeg som så at så lenge tr ikke dukker opp er alt bra...

Og så leser jeg her inne og på andre sider at det ikke er alle kvinner som merker graviditeten annet enn at magen vokser, eller at når man er så kort på vei er det ikke sikkert man har så mange symptomer, og at de kommer etterhvert...

Flere som har det sånn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er like langt som det på dagen akkurat, og ingen antydning til kvalme...har litt hodepine, stikkninger og er trøtt..men det er det !

Skrevet

som deg skulle det stå, ikke det ..! surr!

Skrevet

Godt vi er flere i samme båt ;)

Skal bli godt å kjenne graviditeten mer på kroppen, men jeg TRENGER ikke å oppleve kvalmen altså! Håper jeg opplever minst mulig "negative" symptomer. Blir slitsomt å jobbe hvis man blir dårlig.... (jobber i barnehage...)

Skrevet

Dette står i VG idag:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=529048

For min del stemte det, jeg har født 3 gutter, og var ikke plaget med kvalme. Uggen en og annen dagen var jeg, men ikke plagsomt. Min søster slet veldig med kvalme, måtte inn på sykehus pga dehydrering, og hun fikk jente.

Skrevet

hehe..samme her ! Jeg er student og jobbe deltid på sykehjem, der kan det bli en utfordring å jobbe om kvalmen skulle slå inn for fullt...

Skrevet

Hehe, morsom artikkel!

Jeg har tegn på begge kjønn jeg da, men mest på gutt:

Gutt:

* Du legger sammen alderen din da du ble gravid med måneden du ble gravid og summen er ett partall

* Føttene dine er kaldere enn de var før du ble gravid

* Du ikke er morgenkvalm i begynnelsen av graviditeten

Jente:

* Venstre bryst er større enn høyre bryst

Blir spennende å se ;) Det viktigste er at barnet er friskt :)

Skrevet

Den med "Venstre bryst er større enn høyre bryst" har jeg aldri hørt:) Tror ikke jeg ville lagt merke til det om så var tilfelle heller:) Kanskje du får tvillinger, en av hver:)

Ja, det viktigste er at barnet er friskt:)

Skrevet

Men på den andre siden; Mitt venstre bryst har alltid vært litt større enn det høyre, så det er sikkert derfor..

Men selv tror jeg det blir gutt, for sier de ikke det at sjangsen for å få jente er større hvis man har sex noen dager før el? Jente-spermen "holder" visst litt lenger??

Gutte-spermen er raskest har jeg hørt? Vi hadde nemlig sex bare to ganger denne pp: fredag og søndag. El-testen positiv lørdag til mandag. Så jeg regner med at det var noen gutte-spermer som rakk først opp til egget.

Blir spennende å se om min teori stemmer.. ;)

Skrevet

Har ikke vært kvalm en eneste dag i hverken dette eller forrige svangerskap. Forrige gang fikk jeg jente, skal bli spennende å se hva det blir denne gangen. Er 11+5 i dag, så tror nok ikke jeg blir kvalm heller :)

Skrevet

Det sies at nærmere EL dess større sjanse for gutt, men så leste jeg på nett for mange år siden - var vel da jeg var gravid med tredjemann - om at klaffet EL & samleie på samme dag, så ble det jente. Det var en engelsk forsker som påsto det, husker ikke hvordan han begrunnet det. Men der hadde orgasme mye å si, om det ble gutt eller jente:) Så dette er vel noe mange har en mening om:) Men jeg personlig har lurt på, hvorfor de fleste jeg kjenner, som har prøverørsbarn, får jenter.....

Men dette er vel ikke noe man skal forstå seg på:)

Skrevet

Jeg har ikke så mange symptomer. I sist svangerskap var jeg ikke kvalm et sekund. Da fikk jeg jente. Nå har jeg vært bittelitt kvalm, men bare når jeg må stå opp tidlig for å dra på jobb. På fridagene mine finnes jeg ikke litt kvalm engang. Litt såre brystvorter har jeg da, uteblitt mens såklart, og også en mild hodepine som ikke vil gi seg.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å leve som vanlig. Tiden går nok litt fortere uten at jeg sitter og kjenner etter om jeg er gravid.

Skrevet

Jeg er 11 uker på vei idag. Ikke merka noe til kvalme en eneste dag. Var bare litt uggen første uka jeg fant ut at jeg var gravid, men det tror jeg meste var psyken *ler*.

Dette er første gang jeg er gravid. Prøver å leve så normalt som mulig, men tar det mer med ro og stresser ikke, feks å ikke løpe for å rekke t-banen :-). Men man lurer jo på om det er noe i magen (det er det altså :-)) når man nesten ikke har symptomer. Noen ganger kan det stikke skikkelig til nederst i magen hvis jeg reiser meg opp litt brått, flere?

Skrevet

Jeg er heller ikke kvalm. Så deilig! Men litt rart også, for jeg føler meg ikke gravid. Var veldig kvalm med førstemann og da minte det meg på hver dag at jeg var gravid:):)

Skrevet

Jeg har heller ikke vært kvalm :) kan bli uvel hvis jeg er veldig sulten, men sånn har jeg egentlig alltid vært...

Var ikke kvalm i forrige svangerskap heller, og det ble en gutt:)

Svangerskapene har vært veldig like syns jeg, er 10+1 idag, og bare hatt litt vondt i hodet, mensmurringer og litt ømme pupper.... og trøtt...

Deilig å være fin form:)

Skrevet

Hei.

11+4 i dag med tvillinger og ikke vært kvalm en dag! Kjempedeilig. Sliter derimot endel med sure oppstøt og halsbrann, men heller det enn kvalme egentlig.

Det er bare å nyte hver dag uten kvalme, selv om jeg skjønner at du blir litt bekymret - det blir man alltid...

Lykke til videre. :)

Skrevet

Jeg er 7+0 i dag og har enda ikke vært kvalm. Klager ikke. Men den kan jo fortsatt komme.

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg som ikke merker særlig mye til graviditeten.. Er vel bare heldig som slipper å være kvalm. Men må ærlig innrømme å ha vært en del bekymret. Veldig betryggende da å høre at flere er like langt på vei, uten å være særlig plaget med noe som helst. :) Merker det mest på noen flere dobesøk og at magemusklene ikke lenger er det de var.. Anstrenger jeg meg for mye, sier kroppen tydelig i fra. Og det er jo bra! :D

Har også litt såre brystvorter, men det er ikke noe å klage over da.. c",) Gleder meg til magen begynner å vokse. Merker det godt, særlig visst jeg ligger på sida om kvelden.

Skrevet

Det hender jo med ujvene mellomrom at noen får barn "uten å ane at de var gravide", de må jo ha gått fullstendig kvalmefrie gjennom svangerskapet. (Jeg personlig synes det er vanskelig å tro på sånne historier, men...)

Skrevet

Gravid med nummer 3, har en gutt og en jente fra før. Har ikke vært kvalm i noen av mins svangerskap!

Skrevet

Var ikke kvalm så tidlig, gradvis mer kvalm fra uke 6-7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...