ragne termin 09 09 06 Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Lurer på om noen der ute har en go ide til hva vi skal ta m i bhg til bursdagsfeiringen? Vet ikke hva som er vanli, siden de i den gamle bhg de jikk i, laget feiring der...så vi slapp å ta med noe..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg jobber i en sukkerfri bhg. Vi serverer all maten i bhg, også ved bursdagsfeiring. Ved bursdagsfeiring serverer vi eksotisk og norsk frukt. Alltid populært :-). Vet ikke hvordan bursdagskulturen/matkulturen er i ditt barns barnehage, men du kan jo spørre i barnehagen. Jeg har jobbet i andre barnehager der foreldrene har tatt med mat. Forslag er: fruktsalat, pinneis, boks-is, sjokoladekake, gele, sjokoladepudding, boller, muffins, pølse med brød. Det viktigste er likevel at barnet er i fokus, ikke maten :-)
sajam Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 eldste mi hadde med seg frukt salat på bursdagen sin. Det er alltid kjempe populært. Ellers så skal guttebass ha med seg frukt spyd på torsdag. De går i "sukkerfri" barnehage. Annet alternativ er feks frukt osv til smoothie, hjemmelaget lasagne eller pizza, eplegrøt, fruktsuppe og så finnes det jo mange forskjellige gryteretter ) Det er i hvertfall noe av det mine har fått i barnehagen, lykke til =)
sajam Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Kom på en ting til som hadde vært kjempe hit, nemlig grønnsaksuppe ))
Camani Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Grønnsakssuppe??? I en barnehage??? Hva med speltboller da? Ungene må jo få kose seg litt, de har tross alt bursdag!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 I barnehagen jeg jobber er barna veldig glad i grønnsakssuppe, gjerne med kjøttboller eller pølsebiter. Vi dyrker også endel grønnsaker selv, så da er stor stas å være med å ta opp grønnsaker, og deretter være med å lage suppen. Og selvfølgelig skal barna kose seg, men må det søtt til for at barna skal ha det koselig?? Og forskning viser vel at spelt ikke er så mye bedre enn vanlig hvetemel, derimot bygg... På en avdeling med over 20 barn sier det seg selv at det hadde vært masse søtsaker flere ganger i måneden om alle skulle feiret bursdagen med sukkerholdig mat. Mange foreldre er bevist på barnas kosthold, og ønsker ikke massse søtt midt i uka. Og jeg vil tro de fleste barna får både en og to og tre kaker hjemme. Jeg er stolt over at "min barnehage" klarer å fokusere på bursdagsbarnet og ikke maten! Og jeg er sikker på at bursdagsbarna får en flott dag i barnehagen, selv uten kake. Den kan de spare til de kommer hjem :-)
berta Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Micro popcorn er alltid populært, og ikke noe sukker... Personlig så synst jeg at barna skal få kose seg med det de vil på bursdagen sin, det skal ikke være som alle andre dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå