En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Det har gått til og fra i 5 uker, men aldri blitt helt borte. Var bare en kul igjen for en uke siden, men plutselig var hele oversiden av det ene brystet hardt igjen... Heldigvis er det kun i det ene, men det er så SLITSOMT! Er det ingenting legen kan gjøre? Jeg sørger for at brystet blir helt tomt minst to ganger om dagen, spiser lecitin (økt dosen igjen i dag), pumper tomt, forsøker meg med varme omslag (får det ikke alltid til), passer på å ikke fryse og står innimellom i dusjen med pumpen. Det blir litt bedre rett etter at hun har diet, men så er det like ille igjen. Halve brystvorten ser ut til å være fullstendig tett når jeg pumper, men jeg ser ingen hvite prikker så det virker ikke som om det er der det er tett heller... Nå pådrar jeg meg snart brystbetennelse med vilje Har forresten også nesespray på resept, og skal få tak i spc-flakes, men det kan ta litt tid før jeg har dem. I tillegg gjør det VONDT. Klarer jo snart ikke løfte med venstrearmen jo...
camosilla Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg tror nesesprayen vil hjelpe deg. Har brukt den selv.
Deidei Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg hadde selv trange melkeganger og fikk nesespray på resept. Den var redningen min.. Den åpnet jammen gangen veldig.. Så jeg vil anbefale deg å prøve den...
Sylteflesk Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Nesesprayen var min redning mang en gang. Sleit med tette melkeganger i 14 mnd, til jeg sluttet å amme. Du må sørge for å få resept som du kan ta ut flere ganger, en flaske holder bare en uke hvis du bruker den til hver amming. En annen helt genial ting er varmeputene fra Ammehjelpen http://www.ammehjelpen.no/shop2/Details.asp?ProdID=80&category=23 Jeg brukte disse varmeputene inni ull ammeinnlegg fra Ull-rik (ammehjelpen selger disse også, de har en lomme til å putte varmeputene inni). Sov også gjerne med ull-ammebh og ulltrøye utenpå alt dette. Sexy var det ikke, men det hjalp :-) Tok også kosttilskuddet lecitin i ganske store doser, virket som det hjalp.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 hadde også steinharde bryst med masse klumper/knuter. Stod hele tiden i dusjen i kjempevarmt vann og maserte brystene. Starter fra ytterst og går innover bruk to fingrer eller tommel til å masere i sirkler. Og maserte mens jeg ammet. Prøv og håndpumpe deg også mens du maserer. Grunnen til jeg fikk dette var at jeg gikk med for mye melk hele tiden. Så vært litt forsiktig med å pumpe deg med brystpumpe den kan øke produksjon din og gjør ting bare værre, men prøv deg frem med d, alle er jo forskjellige. nesesprayen er også en fin ting. en spray rett før du ammer.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2008 Det er bare det at nesesprayen har jeg brukt så å si ved hver amming i ukesvis, og jeg masserer og masserer, bruker varme omslag, håndmelker osv. osv... Kanskje jeg masserer feil, skal prøve sirkeltipset til Stine her. Nesesprayen hjelper nok, men den tar ikke unna her i gården. Men i dag har det klødd litt, så kanskje det betyr at noe løsner? Håpe, håpe... Nå aner jeg jo ikke hvor mye melk jeg har en gang, i og med det virker som om halve det ene brystet ikke tømmer seg uansett hva jeg gjør, men jeg skal gi det noen dager til... Får jeg så vondt som jeg hadde i natt en gang til så ringer jeg legen, ikke kult når man endelig har fått vesla til å sove så ligger man og griner pga vond pupp Og vi som egentlig endelig har fått til ammingen også.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2008 Da har jeg bestilt en pakke fra ammehjelpen med varneputer og ullinnlegg. Varmeputene høres geniale ut, håper de kommer fort fort!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Vet ikke om du har prøvd dette, men kansje kan det hjelpe... Jeg har hatt tette melkeganger noen ganger, men aldr over lang tid, så jeg har ikke hatt det som deg... Men i allefall.. Har du forsøkt forskjellige ammestillinger? Det hjalp iallefall meg sist. Lot henne ligge under meg på sengen, mens jeg sto på alle 4, også la jeg puppen i munnen hennes, slik at hun fikk suge fra forskjellige vinkler, om du skjønner.. Slik at hun en gang lå med hodet mot bena mine, så med hodet mot mitt, og så med hodet mot ene sida mi, og motsatt. Skjønner? Håper problemet slipper snart. For tette melkeganger er vondt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå