Gå til innhold

SKREMMENDE!!!! (ang hest hehe)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd ALT når det gjelder hesten min..han krongler litt med travet sitt, men ingen finner noe galt.

Jeg hadde hørt sykter om en dyretolk som visstnok hadde et godt rykte, ei jente som sturderer på dyretolkskolen. Jeg har aldri klart helt og tro på sånne ting, men ho skulle ha 200kr hesten og 60kr i kjøring. så tenkte hvorfor ikke?? JEg er desperat, og vil ikke la noe være uprøvd. og er sikkert artig å høre hva ho sier :) så med STOR skepsis tok jeg imot henne i stallen :) jeg regna med at mine reaksjoner ville ha innvirkning på det ho fortalte osv.. men nei da!

Ho fikk hestens navn og alder, og mer prata vi ikke.. Dama satt på en stol og bare så på hesten, og skrev side opp og side ned i en blokk.. etter 15-30 min + - så leste ho opp det ho hadde skrevet. Og noe av det, kunne sikkert hvem som helst sagt, som at hesten liker seg så godt hos oss og sånne ting.. så jeg var fortsatt skeptisk.. men så kom det fram ENGANGS HENDELSER! som ho umulig kunne vite gjette seg til...

Hesten min fortalte: Han synes det var så moro når vi var på tur og bada, var så gøy og leke og sprute og herje i vannet, men det var så trist at vi ikke kunne gjøre det mere :(

HALLO!! Vi hadde et par turer til en badestrand, hvor han var helt gal! Han dykka hele hue under og kasta vann rundt seg, plaska med beina og storkoste seg!! og siste gangen vi red ned dit, så hadde de holdt på med gravearbeid, så vi kom ikke ned til vannet og måtte snu.. ikke mer bading på oss!!

ble temmelig sjokkert kan du si.. og ho kom med detaljer om en bilulykke, kunne tilogmed beskrive bilen... Jeg ble rett og slett redd!! Og er helt overbevist nå.. Han var også redd for å bli solgt igjen, og la veldig trykk på at han VIL være her.. så det har jeg lovet han :) Han skal ALDRI selges.. ALDRI!!!!!

Og tilbake til begynnelsen.. trøblinga.. hna har vondt i venstre kjeve!!! OG det gjør at nakken stivner, og det går jo videre utover travet... Og det er det ENESTE vi ikke har sjekka. jeg har rett og slett ikke tenkt på tennene annet enn vanlig tannrasp!! SÅ til mandag skal jeg ringe Ellen Schmedling - tannspesialist - og få ho til å sjekke dette ut.. stemmer DET også, da går jeg ut av mitt gode skinn... Men jeg er så overbevist at det er det som er problemet. for ho har virkelig imponert meg.. ho sjekka to hester til, og de hadde liknende historier som var detaljerte..som ho ikke kan ane noenting om...

HERREGUD!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt fantastisk!

skulle ønske det var noen her oppe i nord norge som kunne slikt,hadde vært så morsomt!

lykke til hos "tannlegen";)

Skrevet

Oi spesielt. Jeg har heller aldri "trodd" på slikt. Kan gjerne tenke meg at noen er enda bedre enn andre til å forstå hestene, men å få fram slik engangshendelser ville jeg aldri trodd..

Får håpe tannspesialisten finner noe da, da blir jo nesten jeg også litt skremt, hehe..

Rett før jeg ble gravid red jeg en pinto-vallak, men han ble bare mer og mer gal rett og slett. Vi prøvde alle metoder for å få roet han ned i trafikken, slutte å angripe og hoppe på folk. Skulle kansje hatt denne damen der som kunnne fortalt oss hva som plaget hesten, jeg tror nesten på det nå, hehe.

Skrevet

hvor i landet bor du da? ho kjørte ti mil for å komme til meg!!

Skrevet

Hehe, det er nok mer mellom himmel og jord enn vi aner, og enkelte som er flinkere til å "snappe det opp" enn andre.... Jeg var/er som deg, veeeeeeldig skeptisk til denslags fenomen..

Forrige hesten min var rett og slett sjelefrenden min, hadde han i 10 år og var helt utrolig knyttet til han. Han slet de siste årene med diverse småskader etter lang og tro tjeneste som spranghest, så jeg hadde jevnlig veterinær etc på han. Brukte også fast alternativ medisin som akupunktur og laser. En gang han var spesielt halt, uten at noen egentlig klarte å finne noen diagnose, ble jeg tipset om en healer som visstnok skulle være genial. Da lo jeg høyt og lenge, det var det dummeste jeg hadde hørt, men hun som tipset meg utfordret meg og sa "greit, hvis du ikke får gåsehud av å se han i aksjon, så betaler jeg det det koster". Flott! Tenkte jeg, da skal hun jammen meg få betale for at jeg skal underholdes med svada en times tid. Var veldig spent på hvaforslags tøys en sånn type kunne komme med, så jeg innrømmer at jeg var rimelig skadefro på forhånd, og så frem til å le av hele greia.

La oss bare si det sånn at jeg fikk svar på tiltale, og latteren stilnet rimelig kjapt.. Hesten min var så halt at han hadde bokshvile noen dager. Når fyren kom ba han meg leie hesten ut, og han haltet seg tappert ut til kjettingfestene i gangen.

Jeg stod litt unna og så på, og healeren begynte å holde hånda si ved øret til hesten min, med ca 10-20 cm luft mellom peslen og hånda (han var altså ikke borti hesten), så førte han hånda nedover halsen, fremfoten etc, fortsatt med god avstand mellom hånda og hesten. Plutselig trakk han hånda enda lenger unna hesten, og min kjære venn lente seg etter!! Han stod bare og "sjanglet" alt ettersom healeren trakk hånda til seg eller "liksom-dyttet" hesten fra seg - alt uten at det var kontakt mellom dem i det hele tatt! Hesten min var så avslappet at han nesten sovnet der han stod, og jeg var begynt å bli litt interressert (mot min vilje), men aktet ikke vise det på noen måte.

Så sier plutselig healeren, "oi, her har det vært en gammel skade", når han holdt hånden utenfor ene fremkoden til hesten min. Jeg måtte jo gi han rett i det, han hadde hatt en skade der flere år i forveien, som var i orden for lengst.

Sånn fortsatte han rundt hesten min, og kunne med syk presisjon angi hvor hesten min hadde hatt eller hadde vondt, både i nåtid og fortid.

Der han hadde vondt på det aktuelle tidspunkt begynte han å gjøre sirkelbevegelser etc med hånden sin, og det nesten sykeste av alt var at jeg på det tidspunkt ble så svimmel at jeg nesten svimte av. (falt meg ikke inn at det skulle ha noen sammenheng med det som foregikk) Healeren kikket på meg og sa; "du har et utrolig sterkt bånd til hesten din, det kjenner jeg, føler du deg dårlig?"

Jeg var innen den tid blitt helt perpleks, lite igjen av den litt nesevise holdningen jeg hadde innattt til å begynne med, så jeg fikk igrunnen ikke frem et ord. "Du bør sette deg ned med hodet mellom bena, så ikke du svimer av", sa fyren, og fortsatte "runden sin" rundt hesten min.

Etter ca en 40 min, hadde han kommet helt rundt, jeg satt stille som en mus inntil stallveggen, helt skjelven og svimmel. Så ber healeren meg om å leie hesten min ut av stallen. "Er du gal?!" sa jeg, "han har jo så vondt at han nesten ikke klarer å gå!!"

"Bare lei han ut du", sa han igjen.

Så jeg reiste meg opp da, og tok tak i grima på kameraten min og gikk nølende noen steg mot døra. Han fulgte meg med toppede ører og virket veldig fornøyd med å få seg en tur ut igjen. Jeg måtte vantro konstantere at hesten var helt fin, og tuslet rolig etter meg ut i det fine været. Jeg gikk rundt og rundt med han på tunet, og ingen halthet var å spore.... Tårene trilet på meg, det var en utrolig sterk opplevelse.

Hesten min fikk være ute i luftegård igjen hele dagen, og holdt seg fin i bena i lang tid.

Jeg skal ALDRI le av noen form for alternativ behandling igjen, selv om jeg den dag idag egentlig ikke får meg til å tro på det som skjedde.

Masse lykke til med hesten din! Skal se denne damen får helt rett... (selv om jeg også synes det er sykt, sykt, sykt at noen liksom skal "lese tankene" på hestene våre)

- og for ordens skyld, jeg betalte gladelig healeren selv *ler*

Skrevet

Artig.. Er veldig skeptisk til sånne ting selv, men det hadde vært moro å hørt hva ho hadde sagt om gampen min.. Jeg har en vallak med vondt i vilja... ;-)

Skrevet

Fin historie dette her og jeg tror på alt sånn ,min datter på 7 år har healende hender ,mye mellom himmel og jord

Skrevet

ååå!! så bra da Mokikk!!! :D da får du hjelp !!

vet ikke helt om jeg tror på sånt....men, siden dere er flere som forteller "d samma" så må d vel være noe i d....:)

kunne veldig gjerne tenkt meg å hatt besøk av hun heste-hviskeren eller hva jeg skal kalle henne, selv.... hadde væert utrolig kjekt å hørt hva stakkars 'Gammel-Nok' -26år gammel varmblods, (men still going strong,pensjonert vel å merke) hadde hatt 'å si'!!!

hvordan fikk du kontakt med henne??=)

Skrevet

hun er dyretolk :) men kaller henne hestevisker og hoho :) ho kan visst snakke med alle dyr!

Jeg fikk nr av noen som hadde hatt henne i sin stall.. så ho er blitt kjent i området her bare på folkemunne, enda ho bare har gått første året på skolen. gått først et grunnkurs på tre trinn, også har ho gått ferdig første året. har ett år igjen. Er derfor ho er så billig og! for ho vil ikke ta betalt før ho er utlært. de 200kr pr dyr, går til et senter for syke og gamle hester. så dama taper på det her, siden ho tok kun 60kr i kjøring. for 20 mil!!!!!

om noen er seriøst intr i å snakke med henne, så kan dere sende meg en mld så kan dere få navn og nr :)men vil ikke legge det ut her egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...