27dager Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Begynner å bli litt plagsomt.. Går/står/bøyer meg mye i jobb og er redd legen kommer til å sykemelde meg. Syntes det er for tidlig. Andre som har de samme plagene og har råd å komme med? Har jo lyst å jobbe!
HECL Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 jeg har slitt med skikkelig hovne føtter og hender nå siden uke 14 - er nå i uke 20. har nå også fått kranglete bekken - kan være jeg går på en sykemelding i morgen ja... såvidt jeg har forstått er det fint lite å gjøre med vann i kroppen....
radio Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg er også uke 26. Har hatt en del smerter i lysken i det siste, og kynnere. Ikke vondt i korsryggen men vondt i hofta avogtil. Jeg har heller ikke lyst å bli sykemeldt siden det ikke er lenge siden jeg begynte i ny jobb. Håper jeg holder ut et par mnd til men er redd legen skal sykemelde meg snart. Men tror ikke det er så mye å gjøre med vann i kroppen nei, annet enn å sitte med føttene høyt med jevne mellomrom, og unngå mye salt mat.
Nina_J Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hei 27 dager! Jeg er i min 27 uke nå, og jeg har mye av de samme problemene som deg...hovne føtter og hender, vond korsrygg og skytende smerter nedover vekselvis høyre og venstre fot, litt leggkramper, og litt svimmelhet pga lavt blodtrykk. Helt normale problemer, men ikke noe gøy... I tillegg så får jeg ganske plagsomme voksesmerter i siden på magen, men det er jo et godt tegn på at lillegutten vår vokser Jeg jobber fortsatt 100% også, og vil prøve det frem til permisjon, men jeg merker graviditeten mye bedre på kroppen nå, siden vi har en fireåring i tillegg denne gangen Du får prøve å sitte så mye som mulig med føttene høyt, få mann/samboer til å gni deg på korsryggen om kvelden Ta pauser i arbeidet om du kan, for å legge deg litt nedpå eller gå en liten luftetur for å strekke kroppen litt. Ta et glass vann og et kjeks for å få fart på kroppen igjen. Siden du bøyer deg mye i jobben din er det viktig at du bøyer deg riktig også, at ikke ryggen tar støyten, men prøv å bruke lårmusklaturen ved å bøye knærne i stedet for å bøye ryggen. Gjør litt strekkøvelser for ryggen om du kan. Håper jeg ikke høres masete ut, men at du kanskje fikk noen råd også.
FrøkenJ Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Hei. Er litt over 27 uker på vei og kjenner på det samme. Korsryggen er værst og hvis det er kynnere jeg har kjent den siste uken,så gjør ikke det særlig godt. Har de siste dagene hatt vondt i alle posisjoner,sittende,liggene og veldig når jeg er ute å går i korsryggen. Ikke noe gøy og er veldig redd for at legen skal begynne å snakke om sykemelding idag når jeg skal til time. Syns også det er veldig tidlig og satser jo på å gå 100% til jeg går ut i permisjon. Heldigvis ikke plaget med vann i kroppen,men som sagt her av andre - beina høyt og få god blodgjennomstrømning. Var liksom ikke slik jeg trodde kroppen skulle bli,men det er vel bare å bite tennene sammen og holde ut...er jo ikke så lenge til det lille vidunderet kommer,og da håper jeg disse palgene er fort glemt!!.. Lykke til videre alle sammen.
HECL Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Er i uke 20 nå - var til legen tidligere i dag. Skal gå 50% på svangerskapspenger pga bekkenløsning og store vannansamlinger i hender og føtter. Har du svangerskapsrelaterte plager er det svangerskapspenger som skal brukes - ikke sykemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå