kokosyklus Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hvordan har dere gjort det? Har dere gjort det? Jeg er ikke alenemor, men mannen min jobber veldig mye så jeg tenkte å forsøke selv. Nettene våre er i ferd med å komme ut av kontroll for snuppa våkner og vil ha pupp for kos. Hun er snart 7 mnd og får pupp kun morgen og kveld nå. Hun er god og rund, spiser godt middag og grøt, så jeg kan bare ikka mme henne to -tre ganger på natta lenger. Hun kommer til å bli bælfeit:) Det står i alle bøker at pappan skal gjøre det, men jeg regner med at det ikke er tilfelle overalt. Så dere som har nattavvent selv, hva gjorde dere? Hvordan gikk det?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 heisann.. jeg er heller ikke alenemor, men jeg gjorde nattavvenning selv på veslegutt når han var 8 mnd.... det gikk kjempe fint... la meg i 8-9 tida, så når han våkna i 3 tida, så var jeg utkvilt.. satte på film og gjorde meg klar.... han skreik 1 time tror jeg det var.... gikk inn og ut,.. etter hvert valgte jeg å ikke gå inn, da skrikingen bare ble værre.... natta etter skreik han bare 15 min eller noe.. så var det hele over.... ) blir spennende å se om det går like lett når jeg skal avvenne veslefrøken om noen mnd... lykke til.
mamma&urokråka Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg er ikke alene altså, men jeg gjorde det sammen med mannen min. Men vi gir mme. Vi hadde han på rommet vårt og når han våknet gikk en av oss bort til han (vi byttet på) og roet han ned, og når han var rolig, gikk vi og la oss i senga igjen. Neste gang han ble urolig ventet vi et minutt også gjorde vi det samme. Så ventet vi to minutter, tre, fire osv, for hver gang han ble urolig. MEN han begynte å hylskrike skikkelig en gang da, og da tok jeg han faktisk opp av senga og sang for han på armen, selv om vi egentlig var enige om å ikke ta han opp av senga, bare kose han mens han lå i senga.. Den første natta våknet han to ganger, en gang var han våken 30 minutter og den andre gangen ca 60 minutter.. Nettene etterpå var det litt opp og ned om han faktisk våknet, men de nettene han våknet gjorde vi som tidligere.. Gutten vår er 7 mnd og får tre grøt/middagsglass måltider på dagen..
Sjokoladekaka Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Det er tøft, og du må være knallhard;) Eg har gjort det sjølv, og måten var å berre nekte ungen puppen. Det var hyling og bæljing på høgt plan, og tok nattesøvnen første natta(4,5 timar). Dette minka for kvar natt, og etter 3 netter var det over:) Eg hadde senga til ungen ståande inntil mi, og hadde handa mi nedi ungen si seng og sa noke sånt som "jada, mamma er her" sikkert 100 gangar i halvsøvne, og litt nynning på rare/heimelaga sangar. Det eg ikkje gjorde, var å ta ungen opp av senga. Då trur eg at eg hadde tapt kampen. Det var ved samme alder som di er:)
kokosyklus Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Takk for innspill:) Da skal jeg gjøre meg klatr til natta:) Legger henne i syv tiden, så da legger jeg meg også. Gjør klar en film! Gleder meg litt til å bli ferdig med dette.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 gjør det du.... jeg tror en selv vinner mye på å ikke være trøtt.... filmen rakk jeg forresten aldri å se......
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 husk å tilby vann... blir tørst av å gråte...
kokosyklus Skrevet 24. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2008 setter på friends, de har stått ved min side før.. ha ha
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Ikke alene mor men gjorde det selv fordi.... (mannen sover ekstemt tungt og når jeg da likevel våkner av hvert minste knyst så gidder ikke jeg bruke en time på å prøve å vekke han i tillegg) Jeg la han inn på rommet til storebror (de skulle dele rom likevel) og da gikk det av seg selv... gikk ikke inn med en gang han begynte å skrike, men venta litt og gikk så inn med en vannflaske... Han sov vek hela natta etter 2 slike netter... (da var han 8,5 mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå