Ralla34 Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg har akkurat sluttet på cerazette og fått tilbake mensen, har jeg da kommet igang igjen med syklusen? Eller var ikke dette "ordentlig" mensen... Uansett, hvordan teller jeg nå frem til eventuell eggløsning. hvor mange dager etter første mensdag, lenge siden jeg holdt på med dette å, så det har gått litt i glemmeboka...;o)
ellevilla Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 El kommer ca 14 dager etter første menstruasjonsdag. Mensen er starten på syklusen,som er ca 28-31 dager tror jeg. Så du er nok igang med syklusen da. Lykke til!
Ralla34 Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Takk for svar! Ettersom jeg ikke aner når jeg har EL tenkte jeg å ta EL-tester. Gjorde et sist også, og det fungerte bra... Har en mann som er mye ute å reiser så vi må prøve å vite ca når vi må ha oss litt...,o) Noen som da vet når jeg bør begynne å teste? Fra hvilken dag?
Babyønske �� Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Eggløsning kommer ikke nødvendigvis 14 dager etter første dag i mens. I en 28 dagers syklus kan den nok gjøre det, men ikke alltid. Derfor er det ikke bare å telle seg fram til eggløsning fra første mensdag. Det som kan være litt sikrere er å gå ut i fra at eggløsning kommer 14 dager FØR mensen. Men da må du gå tilbake i sykluser for å finne hvilken syklusdag eggløsningen kom på. Men siden du nettopp er sluttet på p-piller er ikke dette mulig enda. Dessverre er det ikke sikkert du er i syklus hvis det var "p-pillemensen" du hadde og ikke hadde hatt en syklus først. Men noen er heldige og går rett i vanlig syklus. Eggløsningstester kan være en mulighet for deg å finne eggløsning, men her er man også litt avhengig av sykluslengde for å finne ut når man skal begynne, hvis ikke kan det bli en dyr affære fordi man kanskje må teste en stund. Det letteste hadde nok vært å vente en mnd og se om du får vanlig syklus. Da har du litt mer å gå ut i fra. Litt kjedelig ja, men av og til er det dessverre sånn. Men med hyppig sex hver annen/tredje dag hele syklusen kan man være heldig å treffe eggløsning allilkvel. Så det er jo også noe å prøve. Sjekk www.pernille.info for mye nyttig informasjon om det som har med syklus og eggløsning å gjøre Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå