Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mellom 5-6 uker på vei, litt usikker fordi jeg ikke har helt oversikt over syklus etter en SA i mai. Er derfor litt ekstra bekymret denne gangen.Våknet i natt av ganske sterke magesmerter, litt sånn krampeaktig i underlivet. Måtte stå opp, sitte litt på do, ligge litt på badegulvet. Gikk over etter en stund, ikke noe blod. Har hatt lignende smerter i forbindelse med en cyste tidligere. Noen som vet hva dette kan være og om jeg kan håpe på at det er innenfor normalen. Bør jeg kontakte lege, eller er det å være litt for hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig u uke 5. Hørt mange som har det. Hadde det også. For meg lignet det på menssmerter. Mange snakker om murringer, jeg synes det var mer som smerter, men ikke så ille at jeg trengte smertestillende. Trodde mensen skulle komme hvert øyeblikk, men den kom ikke :-) Vanskelig å vite hvor vondt det skal være før en kontakter lege egentlig. Hvis det er så du vrir deg av smerte tror jeg at jeg ville kontaktet lege.

Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde jo dette bare en times tid i natt, og fin igjen i dag. Jeg kjenner mer igjen i murringene nå og da gjennom dagen ellers, men føler at dette var smerter og helt annerledes. Ja, ja, det er borte nå ihvertfall. Skader vel ikke å ta en telefon til legen i morgen bare for å høre om dette er noe som skal sjekkes ut, men det er vel uansett ikke stort å gjøre eller stort å se på en ultralyd nå likevel. Jeg får vente i spenning :)

Skrevet

Hei.

Jeg er 5+0 i dag, og opplever en del smerter som kan ligne luftsmerter jeg. Akkurat som når du får mageknip liksom. Våknet selv i natt pga det, eldri skjedd før. Hjelper å få prompa (unnskyld detaljer :)) liksom, da letter det. Hvor sitter dine smerter da?

Mine sitter rundt navlen og over, så jeg tror ikke mine "luftsmerter" har noe med livmor og embryo og gjøre.

Men ring legen hvis du er usikker :)

Skrevet

Følte smerten satt fra navelen og ned. Når jeg tenker meg om, så trodde legen kanskje jeg var gravid den gangen det viste seg å være en cyste på eggstokken, så det kan jo bety at spymtomene ligner. Men det er sikkert luft, jeg fikk ut litt og fikk også gått på do. Satser på det :)

Skrevet

jeg leste en plass at det ble en del sterke mesnlignende smerter når navlestrengen dannes.. .Jeg hadde samme smertene selv noen netter i uke fem.

Skrevet

Hmm hadde store magesmerter i går jeg også i grunn... En blir jo bekymret da! Men jeg finner vel ut at det ser ut til at det er vanlig og at det ikke er stort en lege kan gjøre i allefall om det - Gud forby! skulle være noe galt... Vi må nok bare ta vare på oss selv og tenke masse positive tanker så går det jo som oftest bra :)

Skrevet

Jeg er i grunn fornøyd med svar på innlegget og har i løpet av dagen slått meg til ro med at dette sikkert er normalt. Kan jo forsåvidt være smerter som ikke har noe med graviditeten i det hele tatt. Og en lege kan ingenting gjøre. Så lenge jeg ikke blør... Det var småblødning det startet med sist når jeg hadde MA, og da hadde jeg ingen smerter overhodet. Har egentlig bestemt meg for å droppe å kontakte legen i morgen. Tvi tvi jenter!! :)

Skrevet

Jeg er rundt 5 uker på vei selv, og har skikkelige mens-murringer... Noen ganger gjør det så vondt at jeg blir kvalm!

Hadde det sånn i de 2 forgående svangerskapene også, så tror det er helt normalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...