MammaMia123 Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hun har to gudmødre/faddere som er mine venninner, og ingen av de har sendt bursdagsgave til snuppa som ble 3 år for snart 1 mnd siden. Jeg synes det er utrolig dårlig jeg. Nå hørtes jeg sikkert veldig materialistisk ut, men dette er faktisk noe jeg synes er veldig sløvt! Kunne ikke falle meg inn å la være å sende til deres unger som jeg er fadder på!
mamma&urokråka Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Det kan jo hende de ikke husker at hun har hatt bursdag..? Ble de invitert til selskapet da..? Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg ville nok heller hatt fokus på om de kom for å hilse på henne. (Men hvis de ikke kan det er det jo kanskje vanlig å sende en gave, jeg vet ikke helt...?)
MammaMia123 Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Vi bor 160 mil unna hverandre så er ikke mulig for de å komme i selskapet! ) Men jeg synes uansett det er kjempedårlig for jeg har ukentlig kontakt med dem begge, og begge vet veldig godt når hun har bursdag! Vi har nå ellers sendt gave til bursdager, så jeg burde vel bli informert om det plutselig skulle bli slutt på det.
Ksenia & Anjem Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Har der en avtale på det? at dere skal kjøpe gave til hverandre? Jeg pleier ikke å gi gaver når jeg ikke er bedt i selskapet.
MammaMia123 Skrevet 24. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2008 Ja, eller avtale og avtale, vi har jo gitt gaver både til bursdag og jul til barna siden de kom til.. Trodde det var vanlig når man er faddere jeg. Jeg får den dag i dag enda gaver fra min gudmor! ) For min del så forbinder jeg faddere med personer man knytter seg litt mere til enn andre venner av foreldre f.eks.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Skjønner deg godt, men jeg blir mer skuffa over at gudforeldrene til våre gutter ikke engang klarer å komme i bursdagselskapet til noen av dem, enda jeg har sjekka med dem først hvilken helg som passer for dem, før jeg begynner å invitere til fest. Jeg har gjort det slik de siste 3 bursdagene til storebror, men de har ikke kunnet komme en gang... Gaver bryr jeg meg ikke noe om sålenge han er for liten til å skjønne hvem han får av og ikke....
MammaMia123 Skrevet 24. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2008 Nei, altså som jeg skrev så hørtes det kanskje litt materialistisk ut at jeg bryr meg om det, men hele poenget er at de ikke har brydd seg. Og når vi bor så langt fra hverandre så er det på en måte den eneste måten å vise at du husker på dem på, om du skjønner? Snuppa aner jo seff ikke at hun ikke har fått gave av dem, men det bare plager meg! ;o)
FrøkenSprøken Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Jeg forstår godt at dette irriterer deg! Mini her har også noen faddere som ikke husker å gi gave når han har bursdag, men det verste synes jeg faktisk er at de ikke engang husker å ringe eller sende en sms! Vi bor så langt unna hverandre at det ofte vil være vanskelig for noen av dem å komme i selskapet, og da mener jeg at de burde ha sendt en gave, eller i det minste ha sendt en sms eller ringt oss. Jeg blir fadder i mars, og jeg kan love at jeg kommer til å huske dagen! Det skulle bare mangle! Jeg husker ikke bursdagen til alle ungene til vennene mine, og kjøper kun gave til de vi er invitert i selskap til, men med gudbarn blir det noe helt annet. Synes i allefall jeg...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Ja, skjønner at du er litt skuffet. Er vel kanskje ikke mangelen på gave som skuffer deg mest, men det at de ikke har vist noen ekstra interesse for barnet på fødselsdagen? Jeg har supre faddere til mitt barn:) Har min bror og kone + søsteren til mannen min og min bestevenninne + hennes mann. Barnets tanter og onkler er jo liksom greit, de er jo faddere og tanter/onkler, så de MÅ liksom stille opp de da, men venninnen min og hennes mann er like hengivne! Og særlig han!! Hehehe, han er så skjønn han. Det er jo hun og jeg som er bestevenninneer og kjent hverandre hele livet, men han er liksom like opptatt av jentungen og digger å leke med henne og lærer henne ALT om brannbiler (han er brannmann). Greit nok, har jo kjent han lenge før hun ble født, men synes nå det er så søtt at hann tar oppgaven sin så alvorlig alikevel:) Jeg er selv fadde til mine 2 nieser og glemmer aldri hverken bursdager eller noe (og det er jo en selvfølge da, når vi er i nær familie). Men jeg møter opp og ser de gå i 17. mai tog, første skoledag, og alt av skuespill +++ som måtte komme med sånne små jenter:) Og jeg elsker hvert minutt jeg er sammen med de. Jeg har hatt med meg begge jentene på sydenferie en uke når de var 7 og 10 år. Elsker dem som om de var mine egne barn<3 Så ja, jeg skjønner godt at du er skuffet! Det forplikter å være fadder!
Me myself and I Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Jeg er også veldig skuffet over ene fadderen til min sønn. Hun var i dåpen og det var første gang hun så han. Etter det har vi bedt henne mye på besøk, men det passer jo ALDRI og komme til oss. Hver gang småen har hatt bursdag er hun invitert i besøk, og siden han har bursdag på sommeren så passer vi alltid på at hun ikke er på ferie osv når det er besøk, men alikevel har hun aldri dukket opp. Og det er aldri kommet noen gave i etterkant heller. MEN han har fått julegave pga foreldrene hennes har kjøpt for henne. Og da kan de likegodt la være.. Sambo angrer på at det var hun som ble fadder ja,,,
Mamma til to tette Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Når man er fadder så synes jeg man skal anstrenge seg for å huske slike dager! Er ikke verre enn å skrive det opp på kalender eller reminder på mobil! Jeg har et fadderbarn, mannen min to og de får selvsagt gave til bursdag og jul. Det er jo en ære å få være fadder og det forplikter litt.
2hærligegutter Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Jeg har valgt 2 faddere til begge mine barn og de er alle i nær fam. Til eldstemann var det min bror og kusinen til sambo, og til minsten valge vi 2 fettere av sambo. Vi valgte å ha få og nær fam. pga. hva en fadder er, nemlig de som vil ta ansvaret for våre barn hvis det skulle skje oss noe, det kan vel like gjerne være besteforeldre som ville tatt den oppgaven. Og så syntes jeg det virket litt rart ha ha venner til dette formålet. Personene vi har valgt er gode omsorgspersoner som vi har mye kontakt med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå