gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 svigermor er flink til å sy så lurte på å spørre henne. om man syr sammen et par tykke babydyner og kjøper ullstoff og har rundt på et pent om skikkelig vis skal ikke det da bli en god pose? og evt med saueskinn under ryggen inni når det er kaldt? med snuppa brukte jeg bare en slik "gammeldags" saueskinnspose fra jeg var liten og den holdt absolutt snuppa varm og god men er jo ikke så fancy og "soveposeaktig" som voksi og odenwalder osv i dag....
lure Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg laget pose av en gammel ull dyne , god og romslig, fungerte kjempefint. Hadde bare et fint teppe over (kom aldrig så langt som å få sydd trekk på) Desuten hadde jeg alltid et tilpasset sitteunderlag i rygg og sete på alle vognene, Dypvogn-under madrassen senere satt hun rett på det i sportsvogna.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 hvordan sydde du posen da? mål?
lure Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 undersiden lik str på vogna, pluss lit på lengden (når barne skal sitte) Oversiden tok jeg høyden på vogna gande 2 i tillegg til flaten. Men det kan du justere selv. Sydde ikke helt opp men satte et par snorer til å knyte, lettere å få barnet nedi.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2008 lurt tusen takk jeg lurte litt på å ta ei dyne som er stor nok til å lage den slik: like lang som vogna + litt plass til å sitte som du sier. og så ta dyne på tvers slik at jeg kan brette kortsidene inn mot midten slik at jeg får åpning hele veien midt foran (håper du skjønner) og så sy i glidelås et godt stykke nedover.... er det dumt tro? tenkte at svigermor kanskje kunne sy en kant på innsiden og utsiden akkurat som jakker har om du skjønner som kan settes fast med borrelås?! hvordan gjorde du rundt holdet da? går det an å sy en form der og på en måte sy i en tråd til å snørpe sammen som slike kjøpeposer?
lure Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Det burt bli bra det Jeg gjorde ikke noe rundt hode, hadde bare en pute/teppe der. men det går sikkert an å finne på noe der. Hvis du runder av hode-delen og syr på en 10-15 cm kant som står opp ville det lune litt.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2008 jeg har forresten ikke noen vogn enda å ta mål av.... har du mulighet til å måle posen din så jeg vet sånn ca hvor stor man bør lage?!
lure Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 har ikke hatt pose på 3 år, tror dem er ganske standar,så gå å mål på en i butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå