roxanne Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 I går på T-banen sitter det en mann overfor meg og fingrer med mobilen. Så spør han meg (på engelsk) om jeg kan hjelpe han med å få språket på telefonen over fra norsk til engelsk. Hjelpsom som jeg av natur er så tok jeg i mot telefonen for å hjelpe han. Mens jeg holder på å finne av det ringer det i en annen telefon han har på seg. Språket som var på den telefonen han gav meg var på svensk (ikke norsk som han sa), og med ett følte jeg at det var noe som ikke stemte så jeg gav mobilen tilbake til han. Jeg fikk en fornemmelse at dette var tyvgods. Det beste hadde vel vært å stått av mobilen helt og sett om han kunne koden, men det er lett å være etterpåklok og det kunne jo tenkes at han hadde blitt kjempeirritert hvis jeg gjorde det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jo litt rart virker det som.. Men hvis han var engelsk visste han vel ikke forskjell på norsk og svensk? Det er jo ikke så veldig forskjelligt i skrift språk.. Men det virket mistenkelig ja.. Hadde jo vært morsomt å sett hvordan han reagerte hvis du "uheldigvis" hadde skrudd av tlf. Men sikkert lurt du ikke gjorde det. Leser jo så masse om uberegnelige folk nå for tiden, så ikke godt å vite hva han kunne funne på å gjort da..
roxanne Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg hadde med meg barna mine så jeg ville ikke provosere han, men han virket som en langfingret og ustrukturert type. Kjedelig for den svensken som sikkert eide telefonen at han ringte med den på svenskens tellerskritt.
~~DoraDora~~ Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Det var lurt av deg å gi den tilbake med en gang. Hadde ikke turt å hjelpe ham en gang jeg. Hadde bare sagt jeg ikke hadde peiling på hvordan en gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå