me84 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Er førstegangs,og har ikke peil på hvilken vogn vi skal velge,noen som har noen tips?,har sett masse på nettet men ikke funnet noen "favoritt" ....
kei80 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 jeg har fallt for simo,mest pga av utseende og at den er romslig..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Vi har kjøpt Maxi cosi mura 4 med tilhørende bilsete m/base. Virker som en kjempegod vogn. Har ikke kjøpt hardbag, bare softbag siden vi kan supplere med Basson roma duo som vi har etter førstemann. Sportsdelen til maxi cosi vognen virker helt super, regner med å sitte lillemann over i denne til sommeren. Ser at noen klager over at sportsdelen blir fort liten, men vår 3 åring passer den perfekt i sittende stilling, og han er 97 cm. Han kan ikke ligge flatt i den, da blir den for kort, men han sover ikke på dagtid likevel..Lykke til i jungelen, husker jeg var ganske forvirret når jeg skulle velge til førstemann:-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Hei Kei27:-) Så vittig at vi skrev innlegg samtidlig:-)Velkommen inn på 2.tri!! så fikk vi litt tid sammen her likevel:-) Klem
kei80 Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 hei du:) ja det gjorde vi da men blir litt usikker på om jeg har vært litt brå..står litt forskjellig om når man tilhører her! Alt står bra til hos deg?
lykkelig78 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Vi har kjøpt Easy Walker sky.(http://www.easywalker.nl/noo/index.html) En 3 hjuls vogn som er veldig lett og god å kjøre. Fungerer bra både på sommer og vinterføre. Og med maxi cosi bilstol og adapter kan du feste bilstolen rett på vogna. Vi gleder os veldig til å begynne å bruke den. Har to venniner m samme vogn og de er storfornøyd. Vi kjøpte den i Sverige og sparte masse på det. Den er ganske lik oth vogna. Lykke til i vogn jungelen, du finner helt sikkert en du syns er topp til slutt!
corleone Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Fortsetter med TFK Joggster Twist men har planer om å kjøpe hardbag til den. Det er vogna som garantert varer ut vognperioden:) . Hardbagen er blant de romsligste på markedet og det samme gjelder sportsdelen som har godt, bredt og langt sete. Lett å trille og blir veldig liten sammenlagt. Med flere barn blir det nok mye annet å dra med i bilen enn bare vogna Men lykke til i jakten!
gullet0305+09 Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Vi har valgt teutonia spirit med softbag. Men går og vurderer om vi skal kjøpe en fashion bag å montere på de første mnd. Hadde Brio kombi til førstemann, men den ble altfor fort for liten til han. Får jeg like stort barn denne gangen, ville jeg ha en vogn som det er plass i, og en venninne av meg har en vognen vi nå har kjøpt. Hun har store barn og er veldig fornøyd med vognen:-D Så det håper jeg vi også blir!! Gleder meg ihvertfall til å ta den i bruk:-)
AE84 Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 etter mange vogner prøvd har vi til slutt endt opp me Oth mounten buggy vognå! den er snallgo (veldig lik easywalker). vi har brukt den i over 1år nå, og er kjempe fornøyde!! derfor skal vi nå bare kjøpe bag å ha på denne vognå, så lille nyrket kan bruke den h*n også anbefales på d sterkeste! www.onetreehill.nl
Gjest Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 pga bekkenløsning har jeg bestilt emmaljunga city cross med city bag siden den er så lett. så slipper jeg slite like mye som jeg gjorde sist. da hadde jeg en simo kombivogn. var veldig fornøyd med simoen, men den veier 22 kg, så den blir nok bare brukt til sovevogn i barnehagen eller noe.
svanemamma Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Vi har bestillt en emmaljunga edge duo combi. Ville ha en romslig og solid vogn.
Gjøkeredet③ Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Vi har kjøpt Simo Combi... Er også førstegangs, og syntes ikke det er lett dette her med utstyr, men det var ihvertfall den vognen som vi tror passer best for vårt behov:o)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Vi har kjøpt tautonia mistral med soft bag. Lett, stabil, og selv om bagen er litt liten så monterer man bare den nederste delen av bagen på sportsvogndelen så har man dypvogn til ungen blir tre om man vil Kjempegenialt! + at man får kjøpt vognforlenger om ønskelig! Veldig fornøyd med valget
Mars11 Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Vi har bestillt emmaljunga edge duo combi. Vi ville ha en romslig og solid vogn. Kjenner flere som anbefalte oss denne:) Gleder oss til å hente vogna i oktober
blå og rosa+lillebror Skrevet 24. august 2008 #15 Skrevet 24. august 2008 har også edge duo av samme grunn, vi bor i nord med mye snø om vinteren, så synes at denne vogna passer bra da. den er robust og har god plass til vinterpose, store hjul så man kommer seg frem i snøen. hehe
Eline på vei med nummer to Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Etter å ha vært å tittet litt rundt så ender vi nok opp med en Teutonia Prestige med fashionbag. Vi hadde som krav at den skulle ha fire hjul og vendbart styre - synes det ser så praktisk ut. I tillegg så er vekt viktig, jeg har (hatt) senebetennelse og da er det greit at vogna ikke blir for tung. Vi har tittet både på Brio Happy og Simo Duo/Kombi, men Brio Happy virket veldig stiv å trille med det understellet som var vendbart, Simo Kombi veier 20,8 kg og dermed uaktuell. Simo Duo er 4 kg lettere, og så ut som en herlig dypvogn, men jeg var ikke helt overbevist over sportsvogndelen. Teutonia Prestige er etpar kilo lettere enn Simo Duo, blir mye mindre når den legges sammen, og sportsvogndelen virker bedre, uten at jeg kan si noe på hvorfor jeg synes det Eneste jeg er litt skeptisk til er størrelsen på fashionbagen, den virker litt liten. Samtidig så får jeg barn i slutten av november, slik at vinterpose kun er nødvendig i 4-5 måneder, og man kan også kjøpe en vognforlenger slik at sportsvogna kan brukes som dypvogn, så jeg tror det skal gå greit.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 25. august 2008 #17 Skrevet 25. august 2008 får to tette.... storesøs har emmaljunga edge duo combi, super vogn... skal ha en tvilling/søskenvogn, men klarer ikke å bestemme oss for hvilken....lurer litt på Easywalker duowalker sky, eller emmaljunga et lr annet... å så skal vi kanskje ha den maxi cosi mura 4 vogna, siden vi får vårbaby denne gangen er d ok med en litt lettere vogn enn emmaljungan...dessuten, bruker jo støresøs den ennå selv....
HECL Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 har gjort en del research og funnet ut at Simo Duo 735 blir det vi går for. Stor, robust og romslig vogn som småtten kan ha lenge! Dessuten er det separat bagdel/sportsdel slik at ikke begge deler slites samtidig
har spire i magen min Skrevet 25. august 2008 #19 Skrevet 25. august 2008 Vi skal ha Quinny freestyle med hard bag oppi:)) det er en trehjulings vogn. veldig bra om man er gla i å gå turer og er mye på farten:) Jeg hadde denne til førstemann og skal fortsette med den til andremann. er superfornøyd men veit det er mange med negative meninger om Quinny vognene! men jeg har bare positive erfaringer! super vogn! gutten vår brukte den til han var over 3 år, helt til han ikke ville sitte i vogn lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå