Gå til innhold

manglende sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem at min sexlyst er borte. jeg er 25 år og har to barn med samme far gjennom 8 år. Hva gjør jeg? Vil føle kåthet igjen,men jeg syns sex er ekkelt. Evt leketøy og andre ting og tang for å piffe opp er bare dumt,og jeg føler meg skamfull etter å ha gjennomført samleie med min mann. Jeg har sex med han for å blidgjøre han. Veit ikke hva jeg skal gjøre.... :-( Føler at dette kommer til å bli stort problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjonner at det ikke er goy. Prov aa snakk med mannen din, kan jo hende at du trenger en pause. Hvis han ikke prover seg paa deg, kan det hende at lysten kommer etter hvert. Da trenger du heller ikke ha pliktsex, og det kan hende at du slapper mere av og lysten kommer.

Onsker deg lykke til.

Skrevet

Gå til legen å få sjekket opp hormonbalansen din.

Kvinner produserer bl.a. bittelitt testosteron som er viktig for sexlysten. Har en for lite produksjon av det så kan det få følger for sexlysten.

Hvis en bruker hormonbasert pervensjon (P-piller, hormonspiral m.m.) kan det også ha innvirkning på sexlysten.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn fra første ble født til den minste var 3 år.... så kom den gradvis tilbake.... Tror egentlig at jeg var konstant sliten, og hadde ikke overskudd til det... når babyen først sov, så ville jeg det også....

Skrevet

Hei!

Har samme problemet som deg, har bare ikke lyst på sex, verken sexen i seg selv eller å bruke tid på det når jeg heller kan sove eller noe annet. Mannen har ikke prøvd seg mye, heldigvis, men kommenterer det jo, og synes selvsagt det er dumt. Han har vel gitt opp å prøve mer eller mindre.

Vi har også to barn, og har vært sammen i 8 år. Eldste er rundt 4, og frem til minste på et halv år ble født, hadde vi vel sex ca 10 ganger...! Og det på 4 år!!!

Prøver manne meg opp til å ha det litt oftere nå, har hørt at om man starter vil lysten komme også, og ønsker jo ikke leve uten sex resten av livet (eller minimalt...).

Jeg trenger altså også råd ift dette, om det er normalt, og å høre at andre opplever det samme. Synes nemlig ikke dette kommer så veldig frem... Er det bare småbarnsalderen er det jo greit å vite liksom!

Ville bare si at du ikke er alene om å ha det sånn. :-)

Skrevet

Det er godt å vite at man ikke er alene om dette. Her hos oss er dette ofte et tema og mannen min får meg til å føle meg unormal og slem ved å ikke ha lyst på sex. Han blir da sur og tverr hvis det går mer enn to døgn siden siste akt og for å bedre humøret hans da blir jeg med på å la han bruke kroppen min til å "tømme seg". For det er det jeg føler han gjør. Har hatt det sånn siden minstemann ble født,som nå r 4 år. Han sier også at jeg bør oppsøke lege for å undersøke hormonbalansen i kroppen,men jeg føler det som et ganske stort nederlag å oppsøke lege for noe sånt. Og i tillegg føler jeg da at jeg gjør det for mannen min sin skyld,så lenge han maser så mye om dette,og ikke for min egen del. Føler meg veldig unormal og begynner å bli ganske frustrert. Veit ikke hva jeg skal gjøre....

Skrevet

Jeg har ikke en gang tenkt på at det kan ha med hormonbalansen, og tror ikke jeg kommer til å be legen sjekke dette akkurat...

Tror mange småbarnsforeldre må ha det sånn, bare uten at det snakkes høyt om det. Jeg tror IKKE vi er unormale for å si det sånn! :-)

Men man begynner jo selv å lure om det er noe galt med forholdet, følelsene osv, om man aldri skal ha lyst på den andre personen (sex) igjen...

Anonym rett ovenfor.

Skrevet

Samme her med meg. Har slitt i snart to år. Gjør noe med forholdet. Som du sier så "ofrer" jeg også kroppen min noen ganger for å slippe maset. Skal jo ikke være sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...