Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 arrgh, begynner å nærme seg bryllupet og svigers blir bare mer og mer stressa.. kommer med en haug med velmente råd, men føler at vi blir litt overkjørt. ikke noe moro og litt vanskelig. vil jo at hun skal glede seg også.. er bare det at jeg begynner å bli rimelig lei av "det og det funker", "den sangen må dere ha" osv.. ikke lett å si i fra heller... måtte bare lufte meg litt.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 DU BARE MÅ SI FRA!!! Tenk på at dette er DIN og DIN MANNS dag, IKKE svigermors!! Vi droppet alle planene vi hadde pga alle innblandingene fra alle! Fikk bokstavelig talt vondt i magen av alt, så det endte med at vi avlyste alt... Nye planer er på gang, UTEN familie og venner.... Trist at det blir sånn, men det er våres dag, ingen andres..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 det er akkurat det jeg og tenker.. vi har stort sett planlagt alt selv, men nesten så man skulle holdt alt hemmelig frem til datoen var der. veit jo at alt er ment godt, men de har jo tross alt gifta seg en gang. nå er det vår tur. blir så lei, skal jo (og bør jo) bare glede seg. også syns igrunn jeg at det er fint at vi ikke stresser med noe, da blir jeg litt oppgitt over at andre gjør det. blir da bryllup uansett. om ikke alt er i 100% orden så gjør da ikke det noe.. ikke helt lett å ha den instillinga når andre maser. hadde det vært mamma hadde det vært lettere å si fra, men hun har faktisk skjønt greia med at vi sier ifra hvis vi skal ha hjelp.. må samle litt mot tror jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Hvis hun feks begynner å si hva slags mat som er 'lurt' å bestille, kan du ikke bare si at det er ferdig planlagt? (Selv om det ikke er det..) Og så si at dere ønsker å holde det hemmelig til bryllupsdagen? Også samme svar med andre ting hun vil 'hjelpe' til med? Si at det er i boks allerede:-D (Uansett om det er det eller ikke...) Uff, er så dumt det derre, skjønner at du syntes det er pyton! (Hilsen første anonym etter HI)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 takktakk. er nok den taktikken vi må kjøre ja.. til nå har vi bare jatta med og sagt jaja, det ordner seg.. må nok bare kjøre på det og prøve å si fra.. og gjett hvem som har tatt seg fri torsdagen OG fredagen før bryllupet for å hjelpe... vi gleder oss! HI
Smaragd gifter seg 30.05.09 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Kjenner meg så igjen i det dere skriver! Her er det 9 mndr igjen til bryllupet, og min svigermor ligger allerede søvnløs....... Hun legger seg oppi alt! Hun er så bekymret for at gjestene skal sulte ihjel før middagen, for de må vente 3 timer fra kirken til vi setter oss til bordet! Men ærlig talt, det er oppegående mennesker, som har vett til å spise før vielsen! Ikke bare det, men det kommer en del folk langveis fra. Og hun har ikke plass til alle. Da mener hun at folk skal overnatte hos oss, men jeg sa at vi skal ha bryllupsnatten på hotell. Det skjønte hun ikke vitsen med, bryllupsnatt har vi da hatt før.... (har vært samboere i 7 år!) Vi må jo tenke på gjestene sier hun!!!!! Er det mulig?????? Jeg driter vel i gjestene akkurat da! Det er VÅRT bryllup!!! Min bryllupsnatt skal ikke gå på bekostning av at vi har gjester langveisfra! Hvis det skal fortsette sånn, så blir jeg helt Bridezilla altså. Kommer til å fly i strupen på henne en vakker dag!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Huff, hvis dere ikke klarer å si i fra, hvordan skal det da bli resten av livet med svigermor? Gi svigermødrene konkrete oppgaver, og tro meg: hjelp de siste dagene før bryllupet kommer du til å trenge.. Hente blomster, pynte lokalet, hente kaker ++. Min svigermor fikk bordet som oppgave + sangheftet.. Jeg fortalte hvordan farger og hva jeg tenkte, hun fikset resten og det ble som jeg hadde forestilt meg :-) Mamma hadde kakeansvaret og for å stryke brudekjolen og bringe den til meg, svigerfar sto for bryllupskaken da han er konditor. Oldemor sto for kanapeer i tiden fra vielsen og frem til vi skulle ut i båt igjen.. Tante sto for dekorasjonen utendørs (hadde utendørs vielse på sommerstedet i skjærgården) Søsteren min passet barna og stelte de på bryllupsdagen slik at kun jeg, min forlover og frisøren/makeup-venninna mi fikk kost oss i fred her hjemme :-) Hjelp må man jo ha?! Eller tenker dere å fikse alt selv, sitte utslitt under bryllupsmiddagen og festen og sovne før mannen deres på bryllupsnatten? Hører jo om alle de som sover bort bryllupsnatten.... Vi gjorde ikke det Vi nøt dagene før i rolig tempo, nettopp fordi alle våre nære hadde sin lille jobb for oss :-) Strukturer dagene før og selve dagen, og deleger bort de tingene dere kan. Lykke til :-) Ps: ang gjester som kommer langveisfra.. det er ikke ditt ansvar å sørge for rom. Men foreslå gjerne hotell/motell i nærheten og sjekk om du evt kan få en god pris på vegne av gjestene...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Mat mellom vielsen og middag når det går så mange timer er vel ikke så dumt forslag fra svigermor? Si vielsen er kl 15. De fleste har stelt seg og reist en kort eller lang stund for å være i kirken før kl 15. Betyr jo kanskje at mange ikke har rukket å spise siden frokost. Lenge å vente til middag da, som veldig ofte er forsinket. Det resulterer i gretne gjester med en begynnende hodepine og som blir stupfulle pga lite mat i magen., Dersom meningen er at gjestene skal være samlet mellom vielse og middag er det en selvfølge å tilby noe. Om så bare snacks eller frukt eller kjeks + kaffe og brus... Er enig med svigermoren der jeg
Smaragd gifter seg 30.05.09 Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Glemte å skrive i innlegget mitt lengre oppe at vi skal ha store fruktfat og div snacks mens gjestene venter, men det var ikke godt nok for svigermor!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Det er jo nettopp noe sånt som er perfekt! Litt magefyll, men ikke så mye at de blir mette...
Smaragd gifter seg 30.05.09 Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Ja, ikke sant! Tror jeg må ta et møte med henne, og si at jeg setter pris på tips og råd. Men at det er vi som bestemmer hvordan vi vil ha dagen vår!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 jeg har ikke en svigemor som er sånn,men en stemor...og det er værre..syns jeg..for hun har iallefall ikke noe hun skulle sagt (joda,hun har jo det,er jo med å betaler,men syns nå svigemor og min egen mor har 1.retten)...hun er en veldig "flott" dame,og ser for seg skikkelig galla...mens vi ikke vil ha det stivt i det hele tatt...hun klarte å si :men skal dere ha FEST eller BRYLLUP??? fest kan dere jo ha når som helst!!!!! vi svarte :vi skal ha BRYLLUPSFEST...hehe...i min brors bryllup ble det mange sure miner og dårlig stemning pgr av hu..hun syns det var tåpelig mat (tapas...var noen år siden og ikke så vanlig da)...og ble skikkelig rabalder fordi folk ikke gikk riktig ut av kirken...Så jeg har sagt klart ifra nå,at jeg skal ikke ha noen sure miner,at dette ikke skal være stivt,at folk skal få være seg selv...og blir ikke ting gjort etter "boka",så er det helt greit...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 anonym 10:45: Da ville jeg heller sagt at jeg ikke ville ha penger fra henne til å betale for bryllupet, og heller betalt det selv...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 til anonym 11.00 ja,det kan du si..men det er kona til pappa og de har felles økonomi...får 30.000 av dem..og det er bare de vi får penger av,og det hjelper myyye på budsjettet...skulle gjerne ha takket nei,men de kommer godt med de pengene:-)
mom-to-be Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Jeg forstår at det er irriterende og ville garantert blitt lei selv, men nå har det seg sånn at min problemstilling er omvendt. Ikke har noen av oss mottatt noe gratulasjon i forbindelse med forlovelsen, og det kan virke som om noen prøver å fortrenge det faktum at vi faktisk skal gifte oss snart. Har aldri fått et spørsmål, en oppmuntring, tilbud om hjelp, ja ikke ÈN ting faktisk som viser at hun syns det er koslig at vi skal gifte oss. Av og til føler jeg at folk som ikke støtter ekteskapet ikke burde delta i bryllupet heller.
mom-to-be Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Og da kan jeg legge til at vi opplevde nøyaktig samme reaksjon da vi fortalte at vi var gravid, (Er det noe lurt da? presterte hun å si!) Ikke spurte hun om hvordan jeg hadde det èn gang under hele graviditeten, og ikke har hun brydd seg om barnet de to årene det har levd heller. Ikke vært barnevakt ÈN gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå