Gå til innhold

kvalm enda....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har termin 7.mars, tror jeg er i uke 13 eller noe nå. problemet er at jeg er skikkelig kvalm hvis jeg ikke får i meg mat annen hver time...er dette vanlig å være kvalm så lenge? har ikke vært kvalm med de to forrige svangerskapene mine og synes det er dritt å være så uvel hele dagen.

noen som har noen råd? jeg drikker nok vann, men har ikke særlig matlyst!

håper på mange gode råd og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mange råd å komme med annet enn hold ut.

Jeg var kvalm store deler av svangerskapet sist, men værst i første 17-20 ukene. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme da, og det har jeg denne gangen også.

Jeg har termin 5.mars er 12+5 i dag, og er på sykehuset for oppvæsking 6 dager i uken fortsatt.

Vi må nok bare holde ut.

Eneste jeg kan anbefale er å spise små lette måltid.

Holde deg unna fet og sterk kryddret mat, middag kan ofte bli for mye.

Kan ikke huske sist jeg spiste middag, holdet meg til brødmat og da mest loff.

Lykke til og god bedring

Skrevet

Her gav ikke kvalmen seg før i uke 20. Tror det er veldig individuellt. Men får håpe den gir seg fortere hos dere...

Skrevet

Jeg sliter fortsatt med kvalmen, er i uke 20 nå, men den har blitt merkbart bedre siden uke 16, så hold ut :)

Blir du bedre av å spise annenhver time, så gjør for all del det! Spis heller lite og ofte, enn skjelden å mye. Det er mye verre å kaste opp magesyre enn mat, tro meg!! Så spis det du har lyst på, men prøv selvfølgelig å vær litt bevisst i valgene dine. Drikke er det viktigste, men får du i deg lite mat så kanskje du kan prøve med litt jus, eller smoothie kanskje`? Næring er viktig for ikke å bli enda mere kvalm... Brekker du deg eller kaster opp mye så prøv mat med lite smak, og unngå sterk og fet mat som sagt over. Prøv å få nok hvile, legg deg ned hvis du blir kvalm, så slipper du kanskje å kaste opp!

Og for all del, gå til legen hvis det blir for ille, ikke press deg for mye! Sykehus er ikke gøy, men helt klart verd det når man har prøvd alt!!

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...