Gå til innhold

hvordan har dere det de siste ukene av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg sånn til å møte jenta som spinner rundt inni magen min. Begynt å bli litt utålmodig nå , er bare 36+1 , men hatt så mye ubehag i det siste. Stortrivdes tiden som gravid - struttet rundt med magen og hatt masse energi helt til for en ukes tid siden. For nå :

Hyppige kynnere mer og mer ubehagelige, vondt i rygg, lyske og mensmurringer til stadighet. Klarer ikke gå normalt da jeg føler jeg har en kokosnøtt mellom beina ;-)og de små sparkene og sommerfugfølelsen i magen fra tidligere er jo nå erstattet med harde og ubehagelige dult og tøying av min lille mage.. rene terroristen der inne jo ;-)

Nå gikk slimproppen for fire dager siden.. hun ligger med hodet ned, gjorde i allefall for to uker siden, men var ikke festet da..

sparker helt vilt i hele magen, men hikking kjenner jeg nede ved bekkenet (nederst i magen) og hjertelyden finner jeg langt nede i magen, så hun ligger vel fremdeles med hodet nedover.. vanskelig å si i og med spark av armer/bein er overalt der inne..

blir rart å ikke ha mage lenger.. ikke kjenne spark og dult.. slippe å kave så fælt pga en stor klump som heeeele tiden er i veien.. og å ta på sokker uten problem, klippe tånegler og barbere seg nedentil *hihi*

Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laget nettopp et nesten lignende innlegg miobell...:)

Lenge siden jeg har sett deg her inne nå, her er jeg stor som et fjell og føler at bakken snart brister under meg og ja jeg har også en "kokosnøtt" mellom beina:)

Her er ingen slimpropp gått, hatt litt små, søte kynnere som ikke har gjort vondt, bekkenet sklir i alle retninger til tross for iherdig behandling hos alle slags terapauter.

Syns også det blir rart å ikke ha mage lenger, er blitt veldig vant med dette og er jo ikke så lenge siden jeg var gravid sist gang heller.

Lurer også fælt på hvordan barberingen min ser ut, har barbert meg i blinda jeg, for magen er i veien. Klarte å skvise magen litt til side tidligere men nå er magen for stor.

Syns det er nifst å ta på sokker selv for jeg tror jeg stenger blodtilførselen til hele kroppen. Når jeg bøyer meg framover, blir jeg varm og svimlete, så det har blitt samboers jobb, og når jeg ikke har han tilgjengelig går jeg bare uten sokker.

Uansett ikke lenge igjen nå miobell du er vel i uke 36 du også er du ikke?

Skrevet

så koselig høre fra deg Lailaelin!!!

Ja lenge siden jeg har vært særlig aktiv her inne. holdt meg endel på babyverden og liksom glemt av forumet her inne :-/

Men nå tilbake :-)

jepp, 36.uker på vei jeg også ja - så da har vi kommet like langt ;-)

Godt å høre fra en som sliter på samme måten som meg.. hehe.. påkledning, å gå, osv osv. Er vel bare sånn det må være nå på slutten.

bare tilfeldig at jeg fikk med meg at slimproppen gikk.. bruker ikke inspisere doskålen etter toalettbesøk så ofte ;-) men denne dagen så jeg, og der var det ingen tvil.. så nå er det i allefall et skritt nærmere mål..

masse kynnere nå.. og de reduserer meg veldig. sliten og gretten.. hihi.. men sier jeg fremdeles "nyter" tiden nå ;-) Sta er jeg.

Håper litt på å ikke gå så mye lenger.. vi får se..men som du sier, det er uansett ikke lenge igjen nå og siste delen skal jeg da klare..

hvor lenge gikk du sist du var gravid lailaelin?

klem

Skrevet

Jeg er også medlem inne på babyverden, men føler det er så uoversiktlig at det blir med et innlegg eller to å så hopper jeg inn her igjen.

Sliter med å sminke meg for tiden også, armene er jo bare så tunge, skikkelig blyarmer, men jeg er også skikkelig sta, stor og uformelig er jeg blitt, men hår og sminke skal iallefall være i orden om så jeg må ligge å sminke meg....husker at når jeg prøvde å sminke meg sist svangerskap på slutten ble jeg svært svimmel og begynte å svette no voldsomt bare jeg tok fram sminken....

Prøver å "nyte" tiden jeg også, men tar meg i å klage til samboer hver dag, lovet meg selv å være positiv til siste slutt, men jeg begynne å bli bitte litt lei nå av magen som er i veien, spesielt nå som han er så tung.

Jeg var gravid til elleve dager over termin, da satte de meg igang. Har et håp om at han her kan komme til termin iallefall, men prøver å ikke tenke så mye på det for da blir de siste ukene bare enda tyngre, så kommer han før blir det bonus, men forventer ikke det nei....vi er overtidere alle i min familie desverre.

Hva med deg?

Skrevet

39+6 dager i dag, å nå er jeg ganske så lei!

Har hatt kynner i flere uker nå, men de siste tre dagene har de kommet på ettermiddagen, og faktisk vært ganske så regelmessige og vonde!! Men så fort jeg finner senga så forsvinner de:/

Men nå vet jeg i hvertfall at det er ting på gang!

Ellers så har sambo flyttet ut av soverommet grunnet at jeg puster og peser som en hval! Er opp på do 10 ganger om natta, kjennes ut som om at jeg tisser meg ut hver gang lillemann rører på seg.

Når jeg går tror jeg noen ganger at jeg har en kokkosnøtt mellom beina, kjenner at det presser på!

Gleder meg så utrolig mye til at lillemann kommer ut, skal bli artig å se om det er en liten mamma eller pappa gutt;o)

Lurer så fælt på hvor stor, lang og om han har mye hår på hodet!

Åsså skal det bli litt godt å ta farvel med denne blåsa på magen!

Skrevet

jo, jeg gleder meg stort til gutten kommer ut. han skal koses og nusses og nytes og elskes av hele familien.... vi venter såååååå.....

og så skal det bli veldig godt å få påm sokker selv uten å føle at jeg kommer til å kaste opp ungen.... tåneglene trenger litt mere stell de og.

og en aldri så liten kontrollert shaving nedentil hadde vært ok nå ja.... blir ikke helt det samme å kjenne seg frem til det viktigste.....

åsså har jeg så voooondt!!!! jeg gleder meg til å ikke ha vondt hele tida. kunne gå en lang tur igjen. luke i hagen og støvsuge under senga uten å føle jeg aldri kommer meg opp igjen.....

vet han står klar med hodet godt festet, har 2-3 cm åpning og det presser sinnsykt, og bare tanken på at det bare mååååå nærme seg er ulidelig spennende og skremmende og deilig......

kommer nok til å savne mage-trollet mitt, men fy som jeg gleder meg til å få han ut nå!!!!!!!

Skrevet

har d ikke så godt om dagene nei..sliter med humøret,trøtt og sliten..prøver å finne frem litt energi til de to ungane jeg har her..d er ikke lett..

som dere andre nevner her så er d bekkenet som har blitt verre i d siste..tungt..magen som er i veien,klarer ikke bøye meg skikkelig..osv..

jeg er litt nedfor for tiden kjenner jeg,så jeg kjenner ikke så veldig på den kjempestore gleden med å få disse riene å få ut babyen..nå må dere ikke misforstå..men jeg er bare så sliten at jeg ser ikke for meg ¨å ta meg av en baby oppi dette..men så må jeg jo bare minne meg på at etter fødslen så er jeg jo ikke sånn så dette..d er jo bare fordi jeg er sliten av å gå gravid å ha vondt hele tiden..ikke ha energi til barna¨..er begynnt å bli usosial..å bare d å treffe på folk får meg til å spy..orker ikke kommentarene enten d er d ene eller d andre de kommer med..

å bare dette med at han ligger i seteleie er kjedlig å tenke på..gruer meg til å komme inn på sykehuset å alt d styret d blir rundt dette..med leger å dill og dall..epidural,ledninger å alt..

blir så sykehus preget med engang..

nei så jeg har d bånn i bøtta om dagene..6 dager til termin..

Skrevet

Jeg er 39+3 og har det ganske slitsomt nå. Stor og tung og orker ingen ting, og har mye vonde kynnere. Spesielt om natten får jeg skikkelige tak, men det fører ikke til noen ting. Så har jeg i tillegg blitt skikkelig forkjøla :-( Har kjempevondt i halsen og helt sausa i hodet. Sånn var det sist jeg fødte også. Ble kjempeforkjøla rett før termin og tenkte at nå kan jenta vente noen dager, men nei da, da syntes hun det var greit å komme. Tenker det samme nå at babyen godt kan vente noen dager til jeg føler meg bedre, så vi får se da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...