trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Hei hei. Når kan man begynne å ta bringebærblad-kapsler, og hva sies det de virker for??? ) Jeg er i uke 33 nå.. )
Gjest Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Hei! Dei eg tar kunne eg begynne med 3mnd før termin. Dei skal hjelpe mot styrking og modning av livmora (i allefall forberede den på kva som skal skje). Det skal visstnok og hjelpe på at første fasen av fødselen går kjappare. Om det fungerar finne eg vel ut når fødselen startar;) Tar 2-3tablettar 2 gongar for dag. Kjøpte dei på urtesenteret.no og fikk dei i posten dagen etter:) På urtesenteret stod det: Bringebærblad egner seg spesielt godt for gravide kvinner for å styrke livmoren de 3 siste månedene av svangerskapet. Håpar du fikk eit fornufig svar:)
mamarama og lille banan Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 jeg gikk hos helsekost-forhandleren min nå 2 mnd før termin for å handle disse kapslene. men der fikk jeg beskjed om at de ikke anbefaler å bruke de før 4 uker før termin. jeg følger det rådet jeg
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Jeg fikk beskjed om å ta de fra uke 37 på helsekosten. Tar 2 tabletter, 3 ganger daglig. Min jordmor sa at jeg kunne få sterke kynnere av de. Men det har jeg hatt store deler av svangerskapet, å de har ikke blitt værre etter jeg begynte å ta bringebærkapslene.
Mama B Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg hadde hørt at man kunne ta de fra uke 34. Så begynte med dem da, men fikk så sterke menssmerter av dem at jeg slutta igjen.. Begynner på igjen i uke 37,,
mosegrisen Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Merkelig, så mange forskjellige beskjeder.. I de årene jeg jobbet i helsekostbutikk så var beskjeden at de skulle taes i hele 3. trimester. Men jeg ser at de faktisk har gjennomført 2 studier på det og da har kvinnene brukt kapslene fra uke 32. 2 gram bringebærblad hver dag. De fant at kapslene ga -forkortet 2. del av fødsel (utdrivningsfasen) med 10 min. -signifikant (mye) mindre andel tangforløsning, keisersnitt, klipping(?) og vakuum. Har aldri tidligere hørt at de skal gi hverken kynnere eller noe sånn, da det ikke er noen stoffer i det som fører til muskelsammentrekninger.
mosegrisen Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Nå har jeg lest studiene litt grundigere. Jordmødrene som utførte dem merket seg også signifikant lavere andel kvinner som revnet alvorlig under fødsel, samt at også etterbyrdfasen var i gjennomsnitt kortere og ga mindre blødning. De fant også at det virket avslappende på livmor sånn at sammentrekningene ble bedre koordinert, så dette med at det gir kynnere er i alle fall bare tull. Spennende greier. Jeg skal nå i alle fall prøve:)
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Hvilke typer er det man kan ta egentlig? Jeg fant denne på nettet: http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=245905 Noen som har erfaring?
mosegrisen Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Det er litt mer bringebærblad i den fra solaray- 400 mg/kapsel. Man skal ta mellom 2 og 2.4 gram hver dag. Men Natures Sunshine har ellers veldig gode produkter som testes for toksiner og avfallsstoffer stort sett:)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Jeg trodde også det var i hele 3.trimester en kunne ta de. Det gjorde jeg sist,og har begynt nå denne gangen også. Har virkelig god tro på disse kapslene jeg. Begynte i uke 29 jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå